HRownia | 2018-05-25

Polskie firmy wyróżnione odznaczeniem Premium Employer Brand

Polskie firmy wyróżnione odznaczeniem Premium Employer Brand
  • Podczas Gali Premium Brand po raz pierwszy wyróżnieni zostali pracodawcy, którzy najlepiej wykorzystują swoją markę kliencką w działaniach Employer Brandingowych.
  • Wpływ marki klienckiej na markę pracodawcy jest nie do przecenienia: kandydaci, którzy zostaną źle potraktowani na rozmowie kwalifikacyjnej, w 77% zmieniają zdanie o firmie. 72% kandydatów przestaje polecać produkty firmy.

  • Firmy łączące działania marki klienckiej i marki pracodawcy zostały wyróżnione odznaczeniem “Firma świadoma swojej marki”.

23.05. w Studio Bank odbyła się Gala Premium Brand. Licznie zebrani reprezentanci biznesu oraz przedstawiciele organizacji wspierających rozwój marek klienckich i marek pracodawców wzięli udział w uroczystości przyznania odznaczeń dla firm i osób wysokiej reputacji. Tegoroczna Gala była pierwszą, podczas której wyróżnione zostały firmy łączące działania marki klienckiej i marki pracodawcy. Wśród wyróżnionych marek znalazły się: CCC, Dr Irena Eris, Lagardere, Wedel, Sephora, Lidl, mBank oraz Orange.
 

- Marka produktowa ma ogromny wpływ na liczbę aplikacji. Dla wielu kandydatów pierwszy kontakt z marką pracodawcy odbywa się dzięki marce klienckiej i produktom, które za nią stoją - wyjaśnia Kinga Makowska, opiekun badania Premium Employer Brand. - Dla przykładu, osoba ceniąca sobie dobro zwierząt, niechętnie zaaplikuje na stanowisko głównego chemika w firmie kosmetycznej, o której wie, że testuje swoje produkty na królikach. Działa to także w drugą stronę: wiedząc, że firma produkująca znany napój gazowany angażuje się w programy pomocowe dla regionów dotkniętych klęskami, kandydat nie dość, że chętnie kupi puszkę napoju, dodatkowo będzie chciał brać udział w tym procesie od środka. Nie są to gołe słowa: po trzęsieniu ziemi na Haiti w 2010 roku, przy okazji akcji pomocowej, w ciągu dwóch lat koncern Coca-Cola nie tylko zwiększył swoją sprzedaż o 6%, lecz także zatrudnienie o niemal 11 tysięcy pracowników.

Relacja występuje również w odwrotnej konfiguracji. Jeśli podczas rozmowy rekrutacyjnej zostanie źle potraktowany, hipotetyczny kandydat może zaangażować się w zniechęcanie znajomych do korzystania z usług firmy. Taką sytuację pokazują badania StartWire: według nich aż 77% kandydatów, którzy nie otrzymali informacji po rozmowie, zmienia swoje zdanie o marce klienckiej. A jeśli dział HR w ogóle nie odpowiedział na aplikację, aż 72% z 2000 ankietowanych zadeklarowało, że przestaje polecać produkty firmy. Popularne wśród firm badanie NPS daje nam podstawową wiedzę na temat tego, jak skłonni do polecenia naszej organizacji byliby pracownicy - jednak do tej pory nie zadawaliśmy sobie pytania, co myślą o nas potencjalni kandydaci, znający naszą markę konsumencką.

Kompleksowe zbadanie zależności pomiędzy marką kliencką a marką pracodawcy to podstawa do budowania efektywnych procesów rekrutacji i promocji. Organizatorzy badania Premium Employer Brand wyszli naprzeciw tej potrzebie - badanie objęło prawie 300 marek konsumenckich, ocenianych przez grupę 10 tysięcy respondentów z całej Polski. Głównym celem badania było pokazanie olbrzymiego wpływu, jaki na markę pracodawcy ma marka kliencka, ale też stworzenie efektywnych rekomendacji dla budowania wspólnej strategii EB między marketerami a HRowcami. Badanie pozwoliło każdej z firm określić, kto jest fanem marki, gdzie w Polsce marka cieszy się największą popularnością oraz gdzie leży klucz do budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy dzięki marce konsumenckiej.

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

7 firm z Polski wśród 125 Najlepszych Miejsc Pracy w Europie
2018-06-18
Przepis na skuteczny onboarding
2018-04-06
Candidate experience - jakie znaczenie dla firmy ma opinia kandydata?
2018-03-29
Employer Branding - o co w tym tak właściwie chodzi?
2018-03-07

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!