HRownia | 2017-10-31

Wizerunek firmy HR w Internecie - postaw na LinkedIn!

dobry wizerunek firmy

Każda firma dąży do wykreowania dobrego wizerunku w sieci, jest to naturalne i nie budzi wątpliwości. Oprócz Facebooka, Instagrama czy Twittera, środowisko branżowe korzysta z profesjonalnego serwisu, jakim jest LinkedIn. Swoje działanie rozpoczął on w 2003 roku i od tego czasu gromadzi coraz większe grono użytkowników. Dużym zainteresowaniem cieszy się aplikacja mobilna stworzona przez LinkedIn. 90 tysięcy Polaków loguje się w aplikacji za pośrednictwem telefonu. Serwis rośnie w siłę i staje się atrakcyjnym miejscem umożliwiającym budowanie dobrego wizerunku firmy. Potencjał jest wielki, jednak wiele firm nie wie, od czego zacząć i na czym skupić swoją uwagę, by osiągnąć jak najwięcej korzyści. W takiej sytuacji warto pomyśleć o wsparciu z zewnątrz i powierzeniu profilu firmy na LinkedInie profesjonalistom.

 

HR a wizerunek firmy

Branża HR jest niezwykle pojemna. W zakres firm HR wchodzą firmy szkoleniowe, agencje rekrutacyjne, biura karier, agencje pośrednictwa pracy czy też firmy oferujące narzędzia HR. Co łączy firmy o profilu HR z LinkedInem?

W Polsce z LinkedIna korzysta aż 2,1 miliona osób, a liczba użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o ponad 250 tysięcy. Serwis posiada duże znaczenie w kontekście employer brandingu. Publikuje ranking pracodawców najlepiej ocenianych przez użytkowników serwisu, tworząc tym samym jasny przekaz o wartości dobrego wizerunku firmy w oczach jej pracowników i kandydatów. Profesjonalny serwis społecznościowy, jakim jest LinkedIn, można porównać do pomostu pomiędzy rynkiem pracy a pracownikami i osobami poszukującymi zatrudnienia. Z tego powodu staje się naturalnym środowiskiem dla firm reprezentujących i oferujących usługi HR.

LinkedIn to skuteczne narzędzie umożliwiające dotarcie do potencjalnych interesantów firm HR - pracowników i klientów biznesowych. Za jego pomocą wykreować można dobry wizerunek firmy HR, robiąc to w sposób nienachalny i rzeczowy. Jak to zrobić? Możliwości jest kilka.

 

dobry wizerunek firmy

Dobry wizerunek firmy na LinkedInie

Na początku powinniśmy pomyśleć o kompletnym uzupełnieniu wszystkich informacji o firmie. Wcześniejsze określenie grupy docelowej ułatwi dopasowanie stylu komunikacji do potrzeb odbiorców. Rzetelnie stworzony profil firmy stanie się jej wizytówką i argumentem potwierdzającym jej profesjonalizm. Jednak to nie wszystko.

Choć wiele firm kończy swoją działalność na LinkedInie na stworzeniu wizytówki i zasygnalizowaniu swojej obecności w serwisie, trzeba mieć świadomość, że budowanie dobrego wizerunku firmy wymaga znacznie więcej. Dobrym pomysłem będzie regularne dodawanie treści w postaci udostępniania linków do bloga firmowego lub publikacja materiałów na LinkedIn Pulse. W ten sposób pokażemy, że jesteśmy ekspertami w branży, znamy się na tym co robimy i co najważniejsze, przekonamy do siebie osoby zainteresowane szkoleniem coachingowym czy też zakupem narzędzi HR.

Dodatkową możliwością jest tworzenie biznesowej prezentacji multimedialnej, będącej standardowym rozwiązaniem w branży. Za jej pomocą przedstawimy swoje usługi w ciekawy i przyjemny sposób, nie nużąc przy tym odbiorcy. Dobry wizerunek firmy HR na LinkedInie można osiągnąć poprzez aktywność w grupach tematycznych oraz dyskusjach wywoływanych przez poszczególne osoby. Reprezentujesz agencję pośrednictwa pracy? Zbuduj bazę kontaktów i sprawdzaj, czy ktoś ze znajomych nie szuka właśnie zatrudnienia. Być może na głównej tablicy pojawiło się polecenie świetnego specjalisty, idealnie pasującego do Twojej oferty pracy. Bądź aktywny, zachęcaj do kontaktu i doradzaj - wszystkie Twoje starania zaprocentują wartościową współpracą i zwiększeniem grona odbiorców usług i produktów firmy.

Czy obecność firm na LinkedInie to konieczność? Można śmiało powiedzieć, że tak. Świadome swojego wizerunku przedsiębiorstwa będą podążać za swoimi odbiorcami, których można znaleźć w serwisach społecznościowych, zwłaszcza profesjonalnych. W końcu jest to świetne narzędzie przybliżające firmę do osiągnięcia założonych celów biznesowych.


 

źródła:

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Efektywne spotkania (cz. I)
2017-04-26
6 rzeczy, które sprawią, że Twój profil na LinkedInie będzie profesjonalny!
2016-10-26

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 5 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 10 dni

2017-11-28

Za 18 dni

2017-12-06

Za 24 dni

2017-12-12