Marcelina Mrugalska | 2016-12-02

Targi pracy, praktyk, staży… czyli jak przyciągnąć uwagę studentów?

Targi pracy, praktyk, staży… czyli jak przyciągnąć uwagę studentów?

22 listopada 2016 roku w Poznaniu odbyła się kolejna edycja Absolvent Talent Days. Oprócz promocji swojej firmy przez pracodawców na stoiskach targowych, w tym samym czasie na Scenie Głównej odbywały się debaty, szkolenia i spotkania z osobami, które osiągnęły sukces zawodowy. Zawdzięczają go pasji, zaangażowaniu oraz oczywiście ciężkiej pracy. Najwięcej słuchaczy zgromadziło wystąpienie Łukasza Jakóbiaka, ale zainteresowanych nie brakowało także podczas innych przemówień - w tym Olgi Kozierowskiej z Sukcesu Pisanego Szminką.

Studentów szukających pierwszych lub nowych doświadczeń było naprawdę wielu. Jak przyciągano ich uwagę? Oto kilka przykładów, które cieszyły się największym zainteresowaniem:

 

Ciekawe stoisko to... interaktywne stoisko

Kiedy weszłam na halę targową, moją uwagę w pierwszej kolejności zwrócił… latający nad głową sterowiec. Należał do Banku Zachodniego WBK i informował, że wśród licznych stoisk znajdziemy także te, należące do wspomnianej firmy. Ale to nie koniec. Miejsce BZ WBK wyróżniało się nie tylko wielkością, ale także... Blender Bike’ami. Co to? To specjalne rowery z podłączonymi blenderami, które działają dzięki sile naszych nóg. Wybieramy składniki, wsypujemy do blendera, kręcimy tak szybko jak się da i za chwilę możemy delektować się pysznym i zdrowym koktajlem. Na stoisku Banku można było nie tylko skosztować soku, ale przede wszystkim zapoznać się z ofertami praktyk i pracy skierowanymi do studentów i profesjonalistów z obszaru IT, Finansów, Audytu, Doradztwa i Contact Center oraz porozmawiać z działem rekrutacji na temat możliwości rozwoju w Banku Zachodnim WBK.

 

Deloitte na swoim stanowisku zaprasza nas na spacer po wirtualnym warszawskim biurze. Ale nie na byle jaki spacer. Zakładamy specjalne okulary i przez kilka minut możemy zobaczyć, jak pracuje się w Deloitte. Przechodzimy przez recepcję, stołówkę, poszczególne działy. Obracamy głową i widzimy wszystko! Nic się przed nami nie ukryje. Naprawdę można poczuć się jak w… warszawskim biurze. Jeśli nie próbowaliście wcześniej okularów okulus 3D i video 360 to początkowo będzie Wam towarzyszyć uczucie niepewności i zaskoczenia. Ale przecież o to chodzi! Oprócz tego ciekawa wizualnie ulotka z opisem przebiegu rekrutacji. Bardzo na plus! Deloitte znany jest z ciekawych i innowacyjnych rozwiązań dla klientów. Na pytanie skąd pomysł na wirtualny spacer, Pani Joanna Tonkowicz Employer Branding Manager odpowiada: Digital mamy także w swoim portfolio kompetencji. Podczas spotkań ze studentami chcemy im maksymalnie przybliżyć Deloitte jako pracodawcę, społeczność i specjalistów w wielu dziedzinach. Stąd pomysł! I będzie ich więcej! Obiecuję! Nie pozostaje nic innego jak dodać: Trzymam za słowo! ;)

 

Orange postawiło na konkursy. Trzy różne, interaktywne stanowiska z zagadkami i rebusami. Za udział drobne upominki, dodatkowe nagrody dla zwycięzców. Zabawa całkiem fajna, zainteresowanych wielu. Korzystne dla Orange było też większe stanowisko ulokowane na skraju. Zwracało uwagę i przyciągało potencjalnych kandydatów. Zdecydowanym ułatwieniem były też niewielkie wizytówki, na których zostawiało się swój numer telefonu. To dobre rozwiązanie dla osób, które z jakiś powodów nie miały przy sobie CV. Proste i skuteczne.

 

Prawda wszystkim znana: wizerunek pracodawcy budują jego pracownicy

To, co jest największą wartością pracodawcy to oczywiście jego pracownicy. Swoją opowieścią potrafią zainteresować potencjalnych kandydatów. Ich szczere przekonanie o tym, że warto pracować w danym miejscu przebija nie tylko przez puste, wyuczone słowa, ale nawet ich komunikację niewerbalną. Podczas Absolvent Talent Days o pracy w danej firmie, programie stażowym czy procesie rekrutacyjnym opowiadali przedstawiciele działów HR, Marketingu, a także stażyści. Zauważyłam z ich strony ogromne zaangażowanie! Wszyscy chętnie dzielili się swoimi wrażeniami - zwłaszcza ostatnia wymieniona grupa - stażyści. To właśnie ludzie mają największą moc przekonywania. 

 

Na koniec

Trzeba pamiętać, że ludzie, którzy odwiedzają targi są różni. Jedni bardziej pewni siebie, inni mniej. Niektórzy świetnie czują się i odnajdują w dużym gronie, jednak nie możemy zapomnieć o osobach preferujących rozmowę sam na sam. Wśród każdej z tych grup, mogą być świetni specjaliści, którym warto dać szansę. Jednych trzeba zaczepić, zaprosić do rozmowy, innym dać możliwość oswojenia się ze stanowiskiem i dopiero wtedy zachęcić do dialogu. Targi to idealny czas dla potencjalnych kandydatów na to, by poznać ludzi, którzy są najlepszą wizytówką firmy i ich podejście do pracy w danej organizacji, a także otrzymać cenne wskazówki związane z rekrutacją. Dla firm to możliwość zwrócenia uwagi najlepszych - czy to konkursami, gadżetami czy po prostu - ciekawą rozmową.

 

Opinie zawarte w artykule są moimi prywatnymi spostrzeżeniami.

Autor:
Autor: Marcelina Mrugalska

Marcelina Mrugalska

marcelina.mrugalska@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Targi Pracy Virtual EXPO
2017-08-04
HRownia Partnerem Medialnym akcji #pracujebolubie.pl!
2017-07-06
Jak dodać ogłoszenie o pracę w social media?
2017-06-10
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w sieci?
2017-06-02

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 3 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 8 dni

2017-11-28

Za 16 dni

2017-12-06

Za 22 dni

2017-12-12