HRownia | 2017-04-13

Targi pracy i program ambasadorski, czyli jak dotrzeć do młodego pokolenia

Targi pracy i program ambasadorski, czyli jak dotrzeć do młodego pokolenia

W dzisiejszych czasach poszukiwanie stażystów to już nie tylko napisanie ogłoszenia i oczekiwanie na odpowiedzi. Firmy pozyskujące młodych pracowników muszą zachęcić młodych ludzi do swojej marki. Jak to robić? Jedną z możliwości jest współpraca z uczelniami wyższymi, która może przybierać różne formy. Bardzo ważne jest, żeby dopasować komunikację i wykazać się kreatywnością, którą docenią studenci.

Targi Pracy

Wiosna to dla wielu studentów czas, gdy zaczynają się zastanawiać, jak spędzą swoje wakacje. Po pierwszym, zimowym semestrze, gdzie dopiero wdrażają się do pracy na uczelni, semestr letni to czas planowania wakacyjnych staży, więc zainteresowanie pojawiającymi się ofertami rośnie. Studenci są na uprzywilejowanej pozycji, ponieważ to pracodawcy wychodzą im naprzeciw. Specjalnie dla nich organizowane są wydarzenia, które gromadzą pracodawców, dając im możliwość przedstawienia swojej oferty. Studenci zyskują szansę na rozmowę z przedstawicielem firmy, zadanie nurtujących pytań i złożenie CV bezpośrednio w ręce pracownika.

Jednym z takich eventów są Targi Pracy - Dni Kariery organizowane przez AISEC Polska. Wydarzenie organizowane jest dwa razy do roku, w 9 największych akademickich miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku. Udział w targach jest bezpłatny, wystarczy tylko zarejestrować się i pobrać bilet upoważniający do wstępu.Tegoroczna edycja już się odbyła i również cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Takie targi dają kandydatowi szansę na nawiązanie realnej relacji z pracodawcą, oraz na weryfikację kompetencji, niezbędnych do objęcia wymarzonego stanowiska. Targi to nie tylko szansa na zebranie darmowych gadżetów i  ulotek.

Dobre przygotowanie do wydarzenia może spowodować, że targi staną się pierwszym etapem rekrutacji. Ważne jest, by wiedzieć, po co chce się na te targi iść, znać wystawców, mieć przygotowane pytania i CV. Według raportu dotyczącego Dni Kariery 2016 w wiosennej edycji, targi miały aż 38700 zarejestrowanych uczestników. Jeżeli chodzi o wystawców, podczas tegorocznej edycji było ich aż 300 w całej Polsce. Dla pracodawców wydarzenie typu Dni Kariery to szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Wspomniane wcześniej Dni Kariery odbywają się poza budynkami uczelni i są kierowane do studentów różnych kierunków. Jednak bardzo często szkoły wyższe same organizują targi, które są dedykowane swoim studentom i zgodne z ich kierunkiem studiów. Przykładem takiego przedsięwzięcia jest wydarzenie “Job spot - targi pracy na UEP”, które odbędą się 9 maja 2017r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Program Ambasadorski

Coraz więcej pracodawców stawia na inną formę współpracy z uczelnią, jaką jest ambasadorstwo. Student-ambasador to osoba, która jest odpowiedzialna za wizerunek firmy jako pracodawcy wśród innych studentów. Z takiej formy współpracy korzysta mnóstwo marek, jak na przykład: Unilever, Coca-Cola, KPMG oraz MARS. W czasach, gdy to pracodawca często stara się o uwagę pracownika, a nie na odwrót, bardzo ważne jest zainteresowanie kandydata już na początku jego ścieżki zawodowej. Ambasador marki na uczelni ma szansę na stałą promocję marki, nie tylko za pomocą jednego wydarzenia, jakim są Targi Pracy.

Jest szereg możliwości promowania marki na uczelni, ale wszystko zależy od kreatywnego ambasadora. To on doskonale zna środowisko studenckie, przebywa w nim na co dzień i wie, na co zwracają uwagę młodzi ludzie. Ambasadorstwo ułatwia również współpracę firmy z organizacjami studenckimi, ponieważ bardzo często ambasadorzy to właśnie członkowie organizacji, osoby otwarte i przekonywujące. Ambasador ma możliwość zorganizowania szkolenia dla studentów, warsztatów, ale i zapewnienia wsparcia w formie sponsoringu dla organizacji i ich działań. Dla studenta, który obejmie takie stanowisko to również długa lista korzyści. Choć rzadko ambasadorstwo jest płatne, to daje szansę na naukę i zdobycie doświadczenia w zakresie marketingu, promocji i Employer Brandingu. Jakość współpracy zależy od aktywności i pomysłów ambasadora, ponieważ jeżeli zajmie się on tylko dystrybucją ulotek i plakatów, to żadna ze stron nie wyniesie z tej współpracy żadnych korzyści.

Niektóre firmy idą o krok dalej i nawiązują współpracę z władzami uczelni wyższych. Dzięki temu na uczelniach powstają dedykowane kierunki, które ściśle współpracują z daną uczelnią. Przykładem takiej współpracy jest Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Nivea. Wynikiem nawiązania tego rodzaju relacji biznesowej jest utworzenie specjalności na Wydziale Towaroznawstwa - Menedżer Produktów Kosmetycznych na studiach stacjonarnych 2 stopnia. Specjalność ta jest realizowana pod patronatem Nivea Polska i Beiersdorf Manufacturing Polska. Firmy udzielają praktycznego wsparcia, często jej przedstawiciele prowadzą zajęcia, organizowane są projekty dla studentów, a także oferty praktyk i staży skierowane wyłącznie do studentów tego kierunku.

W dobie social media, które przyzwyczaiły młode pokolenie do posiadania informacji, a nie szukania jej, pracodawcy, chcąc pozyskać dobrego pracownika, muszą się o niego postarać. Dlatego też robią wszystko, by zwrócić jego uwagę już na początku drogi zawodowej, czyli na studiach. Współpraca biznesu z nauką, np. za pomocą targów ułatwia nawiązanie kontaktu z młodym, potencjalnym pracownikiem. Od pracodawcy zależy jaka będzie jakość tej relacji, jednak bardzo ważna jest również otwartość młodych i chęć podjęcia dyskusji.


źródła:

http://ue.poznan.pl/pl/uniwersytet,c13/wydzialy,c18/wydzial-towaroznawstwa,c23/kierunki-i-specjalnosci,c438/towaroznawstwo,c440/menedzer-produktow-kosmetycznych,a1916.html

https://issuu.com/dnikariery/docs/raport_wiosna_2016

http://www.brief.pl/artykul,1605,ambasador_czyli_kto.html

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Rozmowa o pracę - przygotuj się pod okiem profesjonalisty!
2017-11-16
Praca tymczasowa - kiedy się na nią zdecydować?
2017-11-09
Zestresowany jak Polak. Nie umiemy godzić pracy z życiem prywatnym
2017-10-09
Stres w pracy - jak skutecznie z nim walczyć?
2017-09-13

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 3 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 8 dni

2017-11-28

Za 16 dni

2017-12-06

Za 22 dni

2017-12-12