HRownia | 2017-05-02

Ogłoszenie o pracę na miarę wymagań kandydata

Ogłoszenie o pracę na miarę wymagań kandydata

W dzisiejszych czasach rekruterzy zanim zatrudnią pracownika muszą dobrze przygotować proces rekrutacyjny. Jego początkiem jest stworzenie ogłoszenia, gdzie nasuwa się pytanie: Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę? Takie, które przyciągnie pracowników i wyróżni się na tle innych ogłoszeń. Pamiętajmy, że forma ogłoszenia nie musi być standardowa. Ciekawe ogłoszenie to również reklama dla firmy, atrakcyjna propozycja na podanie interesujących kandydata treści. Kreatywna i angażująca rekrutacja, dobrze zredagowane materiały, to aspekty, które pozytywnie wpływają na wizerunek pracodawcy.

Na Zachodzie kreatywne ogłoszenia to powoli codzienność. Ogłoszenia w formie grafiki, tylko z ciekawym hasłem i numerem telefonu, tekst ogłoszenia z błędami i prośbą o dołączenie uwag na temat błędów do CV, ogłoszenie publikowane w formie zagadki słownej, gdy szukamy copywritera czy zadanie matematyczne do rozwiązania, którego wynikiem jest numer kontaktowy do pracodawcy. To tylko kilka przykładów nieszablonowego podejścia do tematu. Zdecydowanie się na takie ogłoszenie wymaga od działu personalnego firmy odwagi i kreatywności, a od kandydatów otwartości. W Polsce takich ogłoszeń jest wciąż mało. Na portalach dla kandydatów znajdziemy głównie standardowe treści, chociaż zdarzają się przykuwające wzrok wyjątki. Kreatywne ogłoszenie to jest ciekawą alternatywą i wyznacznikiem marki, jednak musimy pamiętać o tym, że nie sprawdzi się we wszystkich branżach. Z pewnością ucieszy środowisko marketingowe, redakcyjne czy takie, które wymaga od swoich pracowników kretywności. 

Dla pokolenia Y, które wchodzi na rynek pracy, najważniejsze wartości u pracodawcy to autentyczność, możliwość rozwoju i poczucie sensu. Według badania przeprowadzonego przez firmę Hays, pokolenie Y przy wyborze potencjalnego pracodawcy szuka przede wszystkim szansy na szkolenie i rozwój, możliwość szybkiego awansu i interakcji towarzyskich. Pokolenie Y satysfakcję z pracy osiąga dzięki korzyści finansowej i poczuciu bycia wartościowym i docenionym. Warto skupić się na tych aspektach i ubrać je w ciekawą formę, którą zaprezentujemy w ogłoszeniu.. Jak to zrobić?

1. Warto przenieść ogłoszenie na grafikę i wzbogacić je przyciągającymi kolorami. Co ważne, niezależnie od formy ogłoszenia, bardzo ważna jest jego treść i poprawność. Musi być napisane językiem korzyści. Kandydat czytając tekst ogłoszenia musi w nim znaleźć odpowiedź dlaczego warto aplikować właśnie do naszej firmy. Ogłoszenie powinno być napisane z pasją. Pamiętajmy o przekazywaniu najważniejszych informacji, ale w tym samym czasie intrygujmy i zachęcajmy. Ogłoszenie, to nie tylko wypisanie warunków pracy, takich jak godziny, lokalizacja, stanowisko. Wzróćmy uwagę naszych odbiorców, zaproponujmy im przyjemne ogłoszenie, które wzbudzi pozytywne emocje. Zastosowanie odpowiednich kolorów i tematycznej grafiki będą dużym plusem.

2. Ogłoszenie o pracę to jedno z narzędzi Employer Brandingu. Wiele osób często o tym zapomina. Ogłoszenie to przecież komunikat, który wychodzi z firmy, a dostęp do niego mają nie tylko kandydaci. Przygotowane w przemyślany sposób, zwiększa szansę na dotarcie do kandydatów na których nam zależy. Ogłoszenie powinno przekazywać wartości, które chce komunikować firma i być spójne z wizerunkiem pracodawcy. Pokażmy na czym nam zależy, jak wygląda praca w firmie i jaki klimat w niej panuje - pomocny może być filmik rekrutacyjny, który zaprezentuje życie firmy "od kuchni". 

3. 2017 jest rokiem wideo. Marketingowcy wykorzystują ten trend do promocji firmy, a pomagają im w tym takie narzędzia takie jak Instagram Stories, Instagram Live, czy transmisje Live na Facebooku. Dla odbiorców wideo jest wygodnym i ciekawym rozwiązaniem. Dodatkowo bariera wejścia w multimedialny świat jest bardzo mała, wystarczy nam tylko smartfon. Rośnie liczba relacji na żywo z wydarzeń i webinarów i nieprzemijający trend na wideo można wykorzystać również w HR. Ogłoszenie o pracę w formie filmiku  to w Polsce rzadkość, takie oferty pojawiają się głównie w branży IT i marketingu, jednak ta forma ogłoszenia ma zdecydowanie duży potencjał. Taki filmik to nie tylko szansa na atrakcyjne przedstawienie oferty pracy, ale i na kreowanie swojej marki. Krótki filmik dotrze do większej liczby odbiorców, a kandydatom zapadnie w pamięć o wiele bardziej niż banalne ogłoszenie.

4. Bardzo ważne jest, żeby ogłoszenie zawierało kompletne treści. Jeśli kandydatowi zabraknie ważnych informacji lub zauważy ich nieprawidłowość na pewno nie zdecyduje się aplikować i przeniesie swoją uwagę na te ogłoszenia, które są prawidłowo skonstruowane. Badania GoldenLine pt. "Czego brakuje kandydatom w ogłoszeniach o pracę?" dowodzą, że dla kandydatów ważna jest zarówno informacja o dniach i godzinach pracy, jak i zakresie obowiązków. Może to wynikać z chęci łączenia pracy z dalszą edukacją, gdzie powiadomienie o minimum wypracowanych godzin w tygodniu, daje kandydatowi jasny przekaz, czy będzie miał możliwość pogodzenia studiów z pracą.  Równie ważne jest podanie w ofercie lokalizacji miejsca pracy, nazwy firmy, jak i danych kontaktowych. Spróbujmy przekazać treści w atrakcyjny sposób, nawet podstawowe informacje mają szansę na zwrócenie uwagi. Wystarczy nasza kreatywność.

Niestandardowe ogłoszenie może być dla firmy sukcesem, jeśli tylko będzie spójne z komunikacją firmy. Może być również porażką, jeśli stworzone będzie na siłę i z rażącymi błędami. Wizerunek pracodawcy może znacznie ucierpieć, jeśli ogłoszenie będzie dyskryminujące i wybrakowane. Warto, aby osoby tworzące ogłoszenia w firmie śledziły trendy w marketingu i content marketingu. Choć wydaje się, że napisanie ogłoszenia jest łatwe, to w czasach fake news i nadmiaru treści stworzenie takiego, które rzeczywiście przyciągnie kandydata jest wyzwaniem. Wizerunek pracodawcy składa się z wielu czynników, nie każdy czuje się na siłach w tworzeniu takich treści, dlatego warto w takim przypadku zwrócić się do specjalistów od contentu w HR. Wsparcie profesjonalistów pozwoli nam spać spokojnie i uchroni firmę przed niechcianymi pomyłkami. 

 

źródła:

http://media.goldenline.pl/pr/336309/czego-brakuje-kandydatom-w-ogloszeniach-o-prace_-raport-goldenline

https://www.socialtalent.co/blog/30-crazily-creative-recruitment-ads

http://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/digitalasset/hays_1392579.pdf

https://sprawnymarketing.pl/trendy-2017/




 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

HRownia Partnerem Medialnym akcji #pracujebolubie.pl!
2017-07-06
Employer Branding zaczyna się od procesu rekrutacji
2017-06-24
Jak dodać ogłoszenie o pracę w social media?
2017-06-10
Jak być kreatywnym pracując w HR?
2017-06-07

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 5 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 10 dni

2017-11-28

Za 18 dni

2017-12-06

Za 24 dni

2017-12-12