Marta Bober | 2017-08-30

Oferty pracy - co zrobić, by dotarły do zainteresowanych?

Oferty pracy - co zrobić, by dotarły do zainteresowanych?

Walkę o kandydata rozpoczynamy od stworzenia ogłoszenia o pracę. Musi być dobre, konkretne, atrakcyjne. Z jednej strony wszyscy to wiemy, z drugiej bywa różnie. Samo przygotowanie oferty pracy, która ma duże szanse na zyskanie zainteresowania to nie wszystko. Musimy też starannie zaplanować miejsce publikacji. O czym warto pamiętać, jeśli chcemy trafić do jak największego grona odbiorców?

 

Wymagania stawiane przez kandydatów

Tegoroczne badanie przeprowadzone przez InterviewMe pod patronatem Harvard Business Review Polska pokazuje, że większa część kandydatów nie jest zadowolona z tych samych elementów procesu rekrutacyjnego. Jest to o tyle ważne, że proces rekrutacyjny jest jednym z czynników bezpośrednio wpływających na odbiór i wizerunek pracodawcy. Dlatego też warto zwrócić uwagę na każdy element składowy całego procesu. Konkretne i przyjemnie podane oferty pracy, zakładka kariera, publikacja ogłoszeń w najbardziej atrakcyjnych miejscach.  Które z działań przybliżą nas do znalezienia najlepszego kandydata?

 

Oferty pracy jako źródło informacji o firmie

Według wspomnianych chwilę wcześniej badań wynika, że dla 72% kandydatów biorących udział w badaniu głównym źródłem wiedzy o firmie jest właśnie ogłoszenie o pracę. Tuż za nim pojawiają się strony i fora internetowe. Już na samym początku oferty pracy powinny informować, z jakim pracodawcą mamy przyjemność. Jeżeli nie jest to informacja tajna, pochwalmy się swoim profilem, branżą czy osiągnięciami już w pierwszych słowach ogłoszenia. Żeby oferta mogła zainteresować kandydata, musi zwracać uwagę od już momentu przeczytania kilku pierwszych wyrazów. Nie chodzi o to, żeby przekombinować i umieszczać tzw. “fajerwerki”. Czasami kluczem do serc kandydatów jest po prostu rzetelna informacja, która oczywiście może zostać zaprezentowana w kreatywny sposób, jednakże wartością samą w sobie jest konkret.

Jeżeli profil naszej firmy wymaga niebanalnego podejścia do tematu, jakim są oferty pracy, oczywiście można pokusić się o wyróżniki, które rozłożą konkurencję na łopatki. Dobrym pomysłem będzie dodanie drobnych grafik do treści lub zaprojektowanie całego ogłoszenia w formie infografiki lub mapy. Rozwiązanie tego rodzaju sprawdzi się zwłaszcza w przypadku branży marketingowej, ale nie tylko. Nie musimy ograniczać się do czarnej czcionki i wypunktowania wymagań czy obowiązków w standardowy sposób. Warto spróbować stworzyć ogłoszenie, które na pewno zostanie zapamiętane przez kandydatów - przez kolor, formę czy też kreatywne słownictwo. Kluczem do sukcesu są głowa pełna pomysłów, wyczucie dobrego smaku, a także dostosowanie się do wymagań stawianych przez portale publikujące oferty pracy.

 

 

 

Gdzie publikować ogłoszenia o pracę?

Czasy, w których wieszano papierowe ogłoszenia na słupach minęły bezpowrotnie. I choć czasem zdarzy się spotkać kartkę na przystanku o treści “przyjmę do pracy”, to ten element procesu rekrutacyjnego już dawno przeniósł się do Internetu. Jednak co zrobić, by dotrzeć do swojej grupy docelowej i zostać zauważonym przez potencjalnych pracowników?

Z pewnością warto pomyśleć o tym, żeby publikować oferty pracy na przeznaczonych do tego portalach i stronach branżowych. Oprócz ogólnych portali z ogłoszeniami o pracę dobrze zaistnieć także na portalach specjalistycznych. Szukamy mechanika lub kucharza? Postarajmy się o publikację na stronie dedykowanej tej grupie zawodowej. Każda branża posiada swoje miejsce w sieci, z którego czerpać może nie tylko wiedzę, ale wiadomości o firmach poszukujących pracowników.

Obecność firmy w takich miejscach zwiększy szansę na dotarcie do osób najbardziej zainteresowanych pracą w danej branży. Najlepiej będzie, jeśli nasz zasięg będzie duży, a więc jeśli będziemy mogli pozwolić sobie na publikację zarówno w mediach specjalistycznych (poświęconych jednej branży), jak i ogólnych. Co ważne, istnieją także strony, na których oferty pracy można publikować bezpłatnie. Dlaczego z tego nie skorzystać? :)

Odświeżmy także swoje zakładki kariery. Powinny znajdować się w nich najważniejsze informacje o firmie, jej kulturze organizacji oraz osiągnięciach firmy. Wszystkie zalety trzeba uwydatnić i pochwalić się, dlaczego to właśnie nas powinien wybrać kandydat na swojego przyszłego pracodawcę.

 

źródła:

https://interviewme.pl/blog/badanie-kandydatow

 

Autor:
Autor: Marta Bober

Marta Bober

HRownia

696436152

marta.bober@hrownia.pl


Redaktor Naczelna
Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Jak zarządzać pokoleniami YZ?
2017-11-14
Praca tymczasowa - kiedy się na nią zdecydować?
2017-11-09
Outsourcing personalny - kiedy się opłaca?
2017-10-12
Narzędzia HR - czym są?
2017-10-04

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 5 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 10 dni

2017-11-28

Za 18 dni

2017-12-06

Za 24 dni

2017-12-12