HRownia | 2018-01-15

O akcji #pracujebolubie rozmawiamy z Kają Gryciak

O akcji #pracujebolubie rozmawiamy z Kają Gryciak

Akcja pracujebolubie ma już ponad rok! Co zmieniło się od czasu, kiedy ruszyła i co przygotowali dla nas jej organizatorzy w najbliższym czasie?

Marta Bober: Rozpoczęliście swoją akcję nieco ponad rok temu. Ilu Waszym zdaniem Polaków pracuje, bo lubi? :)
Kaja Gryciak: Według badań tylko 40% Polaków lubi swoją pracę. Kiedy startowaliśmy z projektem było ich 36%, co oznacza tendencję wzrostową. Jednak oceniając krytycznym okiem ten procent, można chcieć więcej. Właśnie dlatego postanowiliśmy rozbudować naszą kampanię i zamienić ją w serwis pozytywnej kariery, aby pokazać Polakom, że swoją pracę naprawdę można lubić. Mówi się, że mamy tendencję do narzekania i zwracania uwagi na negatywne aspekty pracy. Wydaje mi się, że wielu pracodawców coraz bardziej świadomie zaczyna podchodzić do problemów z jakimi mierzą się pracownicy, przez co satysfakcja powinna stale rosnąć!

M.B.: Co może znaleźć dla sebie na Waszej stronie pracodawca, a co pracownik?

K.G.: Pracujebolubie stara się połączyć oczekiwania i potrzeby zarówno pracowników, jak i pracodawców. Pracodawcy mogą pokazać się „od kuchni”, wprowadzić kandydatów do środka swoich organizacji, które bardzo często są dla nich tajemnicą. To doskonała okazja do pokazania swoich sukcesów, wartości a także możliwość dania głosu pracownikom, którzy byli, są i będą najlepszymi ambasadorami firmy. Z kolei kandydaci mogą zajrzeć do firm i sprowadzić czy znajdą w nich miejsce dla siebie, czy jest to odpowiednia kultura i atmosfera, której pigułkę mogą zobaczyć na Wizytówce. W cyklu „Inspiracje” pojawiają się cenne rady i wskazówki, dzięki którym można zdobyć wiedze o budowaniu cv, kompetencji czy podejściu do pracy, które można potem sukcesywnie wykorzystywać.

M.B.: Firmy, które chcą dołączyć do grona dobrych pracodawców i otrzymać wyróżnienie  I love My Job Winner muszą przejść przez Wasz audyt. Jak on wygląda?

K.G.: Ebnavi, bo tak właściwie nazywa się to narzędzie, to jedyny w Polsce audyt employer brandingowy, który bada osiem najważniejszych punktów styczności kandydata, a potem pracownika z marką. Składa się z ponad 500 wskaźników, dzięki którym Pracodawca może sprawdzić na jakim poziomie znajduje się jego organizacja, a dzięki rekomendacjom, może rozpocząć konkretne działania w celu usprawnienia swojej organizacji.

 

 

M.B.: Wśród polecanych przez Was pracodawców można zobaczyć znane i duże marki. Czy każdy pracodawca ma szansę otrzymać tego rodzaju wyróżnienie, bez względu na wielkość prowadzonej firmy, czy też jej charakteru? Czy są może jakieś wytyczne i wymagania, które trzeba spełnić?

K.G.: To prawda, że większość naszych Pracodawców to duże i znane marki. Jednak obserwujemy od dłuższego czasu coraz większe zainteresowanie wśród mniejszych firm, co nas niesamowicie cieszy! Aby do nas dołączyć, należy jedynie wyrazić na to ochotę i być pewnym, że w zgłaszanej organizacji jest naprawdę fajnie. Przejście wymienionego już audytu gwarantuje odznaczenie I Love My Job Winner, a także Wyróżniki, które można zamieścić na Wizytówce, dzięki którym kandydaci widzą najlepiej rozwinięte aspekty, i mogą w szybki sposób sprawdzić czy są one spójne z jego potrzebami.

M.B.: Jakie osoby i gwiazdy show-biznesu włączają się do promocji inicjatywy pracujebolubie.pl? Czego może nauczyć się od nich czytelnik strony i osoba zainteresowana Waszą akcją?

K.G.: Bohaterami Pracujebolubie.pl zostają osoby, które naprawdę kochają swoją pracę. Staramy się aby były to osoby z wielu obszarów i dziedzin, dlatego wśród nich znajdziemy aktorów, piosenkarzy, dziennikarzy i publicystów, ale także managerów i CEO firm, czy choćby Wesołego Kierowcę, który nie musi pracować w korporacji, aby lubić swoją pracę i nieść radość innym. Tego właśnie chcemy, dzięki pośrednictwu naszych Bohaterów, nauczyć ludzi jak wypracować dobre podejście do pracy, jak poczuć satysfakcję z tego co się robi i jaki jest przepis na sukces. Chcemy aby nasi odbiorcy mogli zobaczyć, że lubienie swojej pracy to klucz do szczęścia i sukcesu – niezależnie od zawodu czy dziedziny.

M.B.: Od czego Twoim zdaniem zależy szczęście płynące z wykonywanej pracy?

K.G.: Szczęście w pracy podlega takim samym regułom jak szczęście ogólnie pojęte. Musimy mieć szansę na realizowanie siebie, musimy czuć się doceniani i potrzebni. Relacje jakie łączą nas ze współpracownikami to bardzo ważny element dobrego samopoczucia w pracy. Niezwykle ważne są też dobrze ułożone procesy, kiedy nic nas nie zaskakuje, a chaos nie zagląda nam w oczy. Przełożeni, którzy nas doceniają, kultura feedbacku, to wszystko składa się na poczucie szczęścia i sprawia, że chcemy w niej przebywać bez żalu i strachu o jutro. To co również warto podkreślać to dopasowanie do organizacji i wykonywanego zawodu, jeśli jest spójny z naszymi zdolnościami, możliwościami, nie ma możliwości żeby pracowało nam się źle.

M.B.: Najszczęśliwsze zawody w naszym kraju to… ;)

K.G.: A to właśnie jest zaskakujące. Możemy przeglądać raporty i statystyki satysfakcji, a kiedy przyjrzymy się bliżej, to najszczęśliwsze osoby to takie które mogą się w pracy realizować. Jestem głęboko przekonana, że piramida potrzeb Maslowa, funkcjonuje również w pracy. Kiedy zaspokaja ona podstawowe potrzeby człowieka, daje możliwość i miejsce na rozwój, pasje i uśmiech, to nic więcej do szczęścia nie potrzeba. I nie jest wtedy tak istotne czy jesteśmy managerem w korporacji czy pracownikiem fizycznym.

 

 

M.B.: Która przeprowadzona przez Was akcja cieszyła się największą popularnością i powodzeniem?

K.G.: Pracujebolubie.pl było na początku kampanią społeczną. Początek miało więc w formie ambientu i jak się okazało, to właśnie przyciągało dużą uwagę zarówno pracodawców jak i wszystkich odbiorców. Ambient na warszawskim Mordorze do dziś jest często wspominany przez naszych klientów a także odbiorców naszej strony. To co również jest znakiem rozpoznawczym pracujebolubie.pl to spersonalizowane wlepki, które cieszą się niezwykłą popularnością. Przede wszystkim jednak, interaktywna forma przedstawienia Pracodawców i ich ofert pracy, to coś co zyskało aprobatę, co oczywiście niesamowicie nas cieszy.

M.B.: Jakie niespodzianki szykujecie dla nas w tym roku? Czego możemy się spodziewać po akcji #pracujebolubie?

K.G.: Rok 2017 pokazał nam, że taka inicjatywa jest naprawdę bardzo potrzebna, i zarówno pracownikom jak i pracodawcom zależy na tym, aby pracę lubić. Dlatego z pewnością będziemy kontynuować nasze dotychczasowe działania, a także rozpoczniemy śmielsze działania na większą skalę. Rozpoczniemy cykl opisujący w interaktywnej formie zawody, które dla wielu osób często są enigmą przez swoje skomplikowane tajemnicze nazwy. Od lutego 2018 będziemy wspólnie z firmą EY odczarowywać polski rynek pracy! Chcemy zaangażować Polaków w projektowanie idealnego miejsca pracy. W ramach akcji "Cała Polska tworzy idealne miejsce pracy" damy przestrzeń Polakom do wypowiedzi o tym jak chcieliby aby wyglądało ich miejsce pracy, co pomogłoby im pracować  z większą radością, czego im najbardziej potrzeba. Akcja, którą rozpocznie wspólny raport, będzie trwała przez kilka miesięcy. Do współpracy zaprosiliśmy pracodawców, kandydatów, instytucje rynku pracy i media. Wyniki dialogu i wypracowywane przez pracowników rozwiązania opublikujemy jesienią 2018 roku.

M.B.: Dziękuję za rozmowę!

 

Kaja Gryciak - Client Service and Employer Branding Manager w Employer Branding Institute. Zajmuje się koordynowaniem zespołu oraz procesów obsługi klientów i produktów w firmie, dba o dobre relacje z klientami, organizuje konferencje. Specjalista ds. komunikacji, wieloletnie doświadczenie szkoleniowe oraz koordynatorskie. Prywatnie pasjonatka neurokongnitywistyki i neuropsychologii. 

 

 

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Przepis na skuteczny onboarding
2018-04-06
Candidate experience - jakie znaczenie dla firmy ma opinia kandydata?
2018-03-29
HRownia Partnerem Medialnym akcji #pracujebolubie.pl!
2017-07-06
Jak dodać ogłoszenie o pracę w social media?
2017-06-10

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej