HRownia | 2018-08-29

Nakarm swój mózg w pracy!

Nakarm swój mózg w pracy!

Już 40 lat temu naukowcy udowodnili, że istnieje ścisły związek między sprawnością intelektualną, a dostarczaniem organizmowi witamin i minerałów. Odpowiednie działanie mózgu jest ściśle związane z tym, co jemy. Właściwe odżywianie wpływa na naszą efektywność i zdrowie, a co za tym idzie zmniejsza ilość dni, kiedy przebywamy na zwolnieniach.

Pracodawcy w Polsce coraz częściej zwracają uwagę na zależność miedzy odżywianiem, a efektywnością i zdrowiem pracowników. Prowadzą kampanie prozdrowotne, promują ruch, zdrowe odżywianie wśród pracowników, wprowadzają zdrowe menu do stołówek pracowniczych. Czasami też wystarczy prosta rzecz – wymiana automatów vendingowych z niezdrowymi przekąskami na np. dostawy owoców czy innych zdrowych przekąsek. Według obliczeń firmy Dailyfruits specjalizującej się w dostawach owoców i warzyw do biur i zakładów pracy obecnie ok. 500 tys. pracowników firm korzysta z tego rodzaju benefitu.

Pracodawcy coraz częściej zauważają, że działania zmierzające do poprawy stanu zdrowia pracowników się opłacają i wprowadzenie programów prozdrowotnych w firmach jest potrzebne - także dla codziennego funkcjonowania w biurze” – podkreśla Jacek Kwiecień z firmy Dailyfruits.

Te słowa potwierdza dietetyk Dr Ewa Chojnowska: „Z mojego wieloletniego doświadczenia w pracy z pacjentami wynika, że większość Polaków podczas pracy nie myśli o tym, że nie tylko dla zdrowia, ale również efektywności, koncentracji i odporności należy regularnie, najlepiej w każdym posiłku dostarczać warzywa i owoce. To szczególnie ważne, kiedy nasz układ nerwowy pracuje na „najwyższych obrotach”

Biuro to świetne miejsca, gdzie możemy łatwo i szybko sięgnąć po zdrową przekąskę w postaci owoców i dostarczyć sobie odpowiednią dawkę energii, szczególnie tej potrzebnej dla mózgu.

Jakie zdrowe przekąski w biurze mogą poprawić nasze samopoczucie?

 

Banany – to super pamięć !

Dieta bogata w te owoce wspomaga układ nerwowy. Średni banan zawiera niemal tyle samo magnezu, co garść orzechów. Pierwiastek ten bierze udział w dostarczaniu energii dla mózgu. To dlatego banany mają taki wpływ na pamięć i koncentrację.

 

Winogrona - świetne owoce do biura!

Usprawniają proces dotlenienia mózgu, wspierają spostrzegawczość i zwiększają chłonność umysłu. Oprócz potasu zawierają żelazo i magnez, który zmniejsza objawy stresu oraz witaminy z grupy B - tak ważne dla sprawnego działania naszego mózgu.

 

Śliwki

Zawierają witaminy B1 i B3, które łagodzą objawy stresu i korzystnie wpływają na pracę umysłową.

 

Gruszki

Pomagają utrzymać równowagę psychiczną. Średniej wielkości gruszka zawiera 15% dziennego zapotrzebowania na miedź. Ten minerał wpływa na naszą zdolność uczenia się i zapamiętywania.

 

Mózg lubi orzechy

Koncentrację najlepiej wspomagają orzechy włoskie – pod tym względem biją na głowę orzechy laskowe. Ze względu na dużą ilość fosforu, który doskonale wpływa na działanie mózgu - orzechy polecane są dla osób, które dużo i intensywnie pracują lub uczą się. Są także dobrym źródłem magnezu, żelaza, cynku, wapnia i potasu.

 

Kiedy nasz układ nerwowy pracuje „na najwyższych obrotach” szczególnie ważne jest dostarczanie mu składników odżywczych oraz regularna porcja ruchu. Niestety, z najnowszego raportu Human Power „Mental Master” (badanie na 2300 osobach) wynika, że aż 63,3% respondentów je mniej , niż 0,5 kg warzyw i owoców dziennie, co odbija się na zdrowiu i samopoczuciu także w miejscu pracy. Ciągły stres, duża ilość zadań powoduje, iż zwiększają się oczekiwania pracowników wobec roli pracodawcy także w sferze dbania o zdrowie personelu i edukacji prozdrowotnej. – podsumowuje dietetyk, Ewa Chojnowska

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Czy Polacy w 2018 będą pracować inaczej?
2018-02-15

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Za 3 dni

2018-09-26

Za 9 dni

2018-10-02

Za 16 dni

2018-10-09