HR managerowie i specjaliści ds. ZZL nieustannie poszukują nowych rozwiązań i technik, które w pozytywny sposób wpływają na zespół pracowników oraz procesy firmowe. Dlatego firma Gamma przygotowała na swoim serwisie dział „Recenzje książek ze świata HR” czytelnicy mają szansę zapoznać się z najciekawszymi, najnowszymi pozycjami, które wzbogacą ich w szeroką wiedzę z każdej dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
Co zawiera każda z recenzji?
Publikowane teksty dostarczają nam bezpośrednich informacji o treści książki, łącznie z listą rozdziałów i poruszanymi zagadnieniami. Przykłady z życia wzięte oraz ciekawe (i niepowtarzalne) historie ich autorów sprawiają, że czyta się je szybko, ponieważ większość z nich nie opiera się na specjalistycznej terminologii. Autorzy dołożyli wszelkich starań, przeprowadzając liczne badania oraz ankiety, dzięki czemu opisane techniki są sprawdzone i można je bez oporów wypróbować we własnej firmie. Dobierana przez nas literatura nie zawiera jedynie pozycji polskich autorów – czytelnicy mają również szansę zapoznać się z zagranicznymi lekturami, poszerzając swoją wiedzę o obecną sytuację na rynku zagranicznym, jak i odkrywając wiele nowych technik, które nie zyskały tak dużej popularności w naszym kraju.
Popularne kategorie książek:
-
Projektowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczenia szkoleniowe
Są to głównie podręczniki i poradniki przeznaczone dla trenerów biznesowych, które uczą, w jaki sposób zorganizować interesujące, wartościowe szkolenie. Pokazują, jak powinna wyglądać prawidłowo wykonana prezentacja, podczas której nasi słuchacze nie będą się nudzić, a co więcej, dużo z niej wyniosą. Kompetencje szkoleniowców z roku na rok się zwiększają, rosną w związku z tym wymagania wobec nich. Dlatego właśnie odpowiednio dobrane lektury, wyjaśniające wszelkie aspekty tego zawodu, poczynając od tego technicznego, a kończąc na psychologicznym, pomagają nam odkryć techniki mające wpływ na efektywność pracy naszego zespołu, a jednocześnie łączą przyjemne z pożytecznym (autorzy oferują wiele gier i zabaw, które z pozoru wydają się banalne, ale w praktyce integrują współpracowników i pomagają im w codziennych obowiązkach).
-
Zachowania konsumenckie
Marketing i reklama to potężne narzędzia perswazji współczesnego świata. Wielu klientów nie zdaje sobie nawet sprawy, że świat telewizji, radia oraz reklam manipuluje nimi niemal na każdym kroku. Jak się przed tym chronić? Przede wszystkim trzeba stać się świadomym konsumentem. Książki z tej kategorii dostarczają czytelnikom wiele ciekawostek i wskazówek, które im w tym pomogą. Poznajemy „ciemną stronę” marketingu, odkrywamy wiele faktów z życia najsłynniejszych firm i organizacji, a wszystko to opiera się na psychologii. Zachowania konsumenckie determinowane są przez pewne zachowania i przyzwyczajenia, które poznajemy zagłębiając się w psychologię ekonomiczną.
-
Wystąpienia publiczne
Dla wielu twardy orzech do zgryzienia, dla innych bezstresowe zajęcie. Wystąpienia publiczne to też sztuka, której można się nauczyć, między innymi dzięki książkom oferującym porady doświadczonych mówców. Dzielą się oni swoimi przeżyciami i pokazują, jak zwalczyć stres, stworzyć konspekt swojej prezentacji tak, aby wywarł na widzach dobre wrażenie i przede wszystkim zachować profesjonalizm. Elementy, takie jak modulacja głosu i pewność siebie, to czynniki wpływające na to, jak jesteśmy odbierani przez innych i czy wzbudzamy ich zaufanie i respekt. Książki z naszego działu to idealne pozycje zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych mówców, które uczą, inspirują i motywują do działania.
-
Zarządzanie zespołem, dynamika grupowa
Budowanie strategii zaangażowania pracowników HR to jeden z głównych obowiązków dobrego lidera. Firma nie może funkcjonować bez chętnego do pracy, zgranego zespołu. Warto więc zapoznać się z lekturami, które mają na celu wzmocnić więzi międzyludzkie. Wielu autorów książek to menedżerowie i szefowie dużych firm, którzy udowadniają, że relacje budowane na konfliktach i niedopowiedzeniach to najgorsze, co może się przytrafić.
-
Efektywność osobista, marka osobista
Aby efektywnie zarządzać naszym zespołem, najpierw musimy prawidłowo zorganizować swój własny czas i życie osobiste. Pomagają w tym książki, w których autorzy przedstawiają czytelnikom pewne nawyki, które powinni wprowadzić do swojego codziennego życia. Kiedy już to zrobimy, nie powinniśmy zapominać o kolejnym kroku: kreowaniu i rozwoju swojej marki osobistej. Odpowiednie poradniki wspierają nas w ułożeniu planu, który pomoże nam dążyć do określonych celów poprzez zagospodarowanie naszego czasu i wyznaczenie priorytetów. Autorzy przekonują, że w zawodzie lidera najbardziej liczy się autentyczność. Ważne jest więc, aby ustalić nasze cele i wartości, co doprowadzi nas do osiągnięcia równowagi wewnętrznej i pełnej satysfakcji.
-
Emisja głosu
Szkoleniowcy i biznesmeni na co dzień pracują głosem. Wiąże się to z nauką odpowiedniej dykcji oraz intonacji. Jak osiągnąć profesjonalizm w tej dziedzinie? Przede wszystkim wykonując praktyczne ćwiczenia. Istnieje mnóstwo podręczników przeznaczonych nie tylko dla liderów, ale też dla nauczycieli i aktorów, które zawierają niezliczoną ilość prostych zadań z wykorzystaniem głosu. Dzięki nim poznajemy nie tylko nasz aparat mowy, ale też całe ciało i samych siebie.
-
Coachingowy styl zarządzania
Coaching to bardzo popularna metoda stosowana przez menedżerów, wpływająca na rozwój osobisty pracowników, ich zaangażowanie i motywację do pracy. Okazuje się jednak, że bycie zawodowym coachem wymaga wiele pracy i ćwiczeń. Należy poznać swoją firmę pod każdym względem, biorąc pod uwagę psychologiczne uwarunkowania, jak i kulturę miejsca pracy. To umożliwi nam zbudowanie zdrowych relacji w zespole i ułatwi rozwiązywanie konfliktów.
Serdecznie zapraszamy do strefy wiedzy firmy Gamma: http://www.projektgamma.pl/index.php?page=recenzje&pp=0
Autor:
Michał Wasilewski
Dyrektor ds. rozwoju w firmie Gamma
www.projektgamma.pl | www.gammadiscover.pl | www.szkoleniaeksperckie.pl
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Raport ADP Polska: „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce w Q4 2018/FY 2018”
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować