Cele szkolenia:
- Określenie własnego stylu komunikowania się pod kątem nastawienia na cel i na relacje, skupienia na faktach i na emocjach; nastawienia poznawczego vs. oceniającego.
- Poznanie istoty zachowań charakteryzujących się wysoką inteligencją emocjonalną i ich wartości.
- Rozwinięcie precyzji w komunikowaniu się z uwzględnieniem różnic między ludźmi.
- Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby.
- Kształtowanie postawy partnerskiej w komunikacji.
Zakres merytoryczny
1. Ja we współczesnym świecie bodźców
- „Przebodźcowany” i „niedobodźcowany” – jakich informacji mi brakuje, jakich mam nadmiar?
- Jakiego typu bodźce/informacje ignoruję? Jakie są tego konsekwencje?
- Jak reaguje na nadmiar/niedobór informacji?
- Jak inni na to reagują?
- Co nas najbardziej frustruje w komunikacji?
2. Czy wysyłane przeze mnie komunikaty są spójne
- Słowa, a mowa ciała - moje komunikaty werbalne i niewerbalne.
- Moje intencje a wypowiadane przeze mnie treści
- Precyzja mojej komunikacji – doskonalenie umiejętności precyzyjnego werbalizowania myśli.
- Jak słucham i jak przetwarzam informacje? – rola emocji i wartości.
- Co pomijam w komunikacji i jakie są tego konsekwencje dla innych?
- Co dodaję? – czyli moje projekcje i ich znaczenie.
- Dobór formy i sposobu komunikacji do odbiorcy – dopasowanie stylów komunikacji do typu poznawczego odbiorcy.
3. Bariery komunikacyjne
- Bariery wynikające z emocji - wprowadzenie do koncepcji Inteligencji emocjonalnej:
- Moje emocje i co z nimi robię?
- Twoje emocje i jak na nie reaguję?
- Jakie znaczenie ma rozpoznawanie emocji?
- Jakie znaczenie ma dyskontowanie emocji?
- Bariery na poziomie treści wypowiedzi:
- Fakty i opinie
- Klarowność komunikatu i struktura wypowiedzi
- Bariery wynikające z postawy.
4. Informacje zwrotne – zwierciadło społeczne
- Sztuka udzielania skutecznego feedbacku – techniki.
- Intencje podczas feedbacku.
- Rozwojowy aspekt informacji zwrotnej.
- Jak ustalić i respektować granice?
- Co mówić, a czego nie…
Unikatowa metodologia:
Zwiedzanie i team building na Niewidzialnej Wystawie (około 1h+). Uczestnicy doświadczą to wyjątkowej interaktywnej podróży w niewidzialny świat, podczas której będą mogli wypróbować, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku – wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, węchu, równowagi…
Dalsza część szkolenia kontynuowana będzie w sali szkoleniowej. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: test na style komunikacyjne i poznawcze, dyskusja, ćwiczenia w parach – natychmiastowy kontakt, analiza case study – szukanie przyczyn niezrozumienia i konfliktu, mini wykłady, Test na IE, socjogram, sesja informacji zwrotnych metodą „Reflecting” team. Szkolenie jest dostarczone przez 2 doświadczonych trenerów z czego jeden z nich jest osobą niewidomą.
Nasi trenerzy to doświadczeni psycholodzy, to osoby otwarte, potrafiące zbudować wspaniałą atmosferę podczas szkolenia oraz właściwie kierować dynamiką grupową i wymianą opinii. Część zysków z każdego szkolenia jest przekazywana fundacji Vis Maior na szkolenie psów przewodników dla osób niewidomych.
Więcej informacji TUTAJ
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Raport ADP Polska: „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce w Q4 2018/FY 2018”
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować