HRownia | 2018-11-19

Jak utrzymać pracowników na konkurencyjnym rynku?

Jak utrzymać pracowników na konkurencyjnym rynku?

Redakcja HRowni: Sytuacja na polskim rynku pracy sprzyja pracownikom. Utrzymujący się od kilku lat popyt na specjalistów sprawił, że wykwalifikowane osoby mogą swobodnie wybierać spośród wielu atrakcyjnych ofert. Jak w takim kontekście udaje się pozyskać i utrzymać pracowników w Państwa fabryce w Garwolinie?

Agata Shen: Jesteśmy obecni  na polskim rynku już od ponad 20 lat i skutecznie utrzymujemy pozycję jednego z najważniejszych pracodawców w województwie mazowieckim. Nasza fabryka w Garwolinie, produkuje światowej marki kosmetyki i pełni ważną rolę w międzynarodowej strukturze firmy. Oprócz tego dbamy o rozwój i komfort naszych pracowników, dlatego jesteśmy atrakcyjnym miejscem pracy dla około 1 600 osób, a liczba ta wzrasta z każdym rokiem.

 

R: Jak radzą sobie Państwo na konkurencyjnym rynku pracodawcy? Czy mają problemy związane ze znalezieniem pracowników?

A.S.: Jesteśmy jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk AVON na świecie. Postrzegani jesteśmy przez pracowników jako miejsce, w którym widzą możliwość stałego zatrudnienia oraz rozwoju swojej kariery zawodowej. Mamy wiele programów wewnętrznych, które mają motywować i doceniać pracowników oraz dbać o ich bezpieczeństwo. Dzięki temu każdego roku przyjmujemy do pracy kilkadziesiąt nowych osób.

 

R: Czy według Pani wykwalifikowani pracownicy są kluczem do sukcesu biznesowego firmy?

A.S.: Oczywiście, że tak. Dzięki wykwalifikowanej kadrze specjalistów jesteśmy w stanie osiągnąć
i utrzymywać najwyższe standardy w naszej fabryce. Praca każdego spośród 1500 naszych ludzi na liniach produkcyjnych bezpośrednio przekłada się na jakość naszych produktów oraz komfort pracy i wizerunek naszych konsultantek. Staramy się na co dzień wspierać i stwarzać możliwości rozwoju, które pozwolą naszym pracownikom w pełni rozwinąć swój potencjał.

 

R: Jakie udogodnienia oferują Państwo swoim pracownikom zatrudnionym w fabryce w Garwolinie? Czy wprowadzają Państwo programy uznaniowe, które nagradzają pracowników i wyróżniają najlepszych?

A.S.: Zdajemy sobie sprawę, jak ważny jest komfort i bezpieczeństwo pracy, dlatego na co dzień oferujemy swoim pracownikom szereg udogodnień. Poza ubezpieczeniem medycznym oraz dofinansowanym transportem, firma oferuje także liczne uznaniowe programy wewnętrzne, które są jednocześnie wyrazem zaufania i doceniania swoich pracowników. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie zmian, które mają na celu rozwój i wzrost zaangażowania naszych ludzi. Spośród programów tego typu, godny uwagi jest program BRAVO, nagradzający osoby i zespoły przyczyniające się do wzrostu partnerstwa i innowacyjności. Program zbudowany jest na 3 głównych obszarach: Pracy zespołowej ("Wspólnie do sukcesu"), Innowacjach ("Twórczo do przyszłości") oraz BHP ("Po pierwsze bezpieczeństwo") i przewiduje 4 typy nagród: tygodniowe, miesięczne, kwartalne oraz roczne.

 

R: Czy zadowolenie obecnych pracowników przekłada się także na potencjał rekrutacyjny firmy?

A.S.: Jak najbardziej i mamy na to potwierdzenie. Drugi z zainicjowanych parę miesięcy temu programów – Program Poleceń, opiera się na gratyfikacji pracowników za polecenie odpowiedniego kandydata na stanowisko operacyjne, specjalistyczne bądź kierownicze. Niesie on obopólne korzyści, dostarczając firmie nowe osobowości i wzbogacając kulturę organizacyjną.

Jesteśmy też pracodawcą, który dba o komfort pracy oraz o zdrową atmosferę na terenie zakładu. W trosce o pozytywne relacje między pracownikami, co roku organizujemy wydarzenie integracyjne, które jest doskonałą okazją do wspólnego spędzenia czasu i lepszego poznania się. Zadowoleni, czujący się komfortowo w swoim środowisku pracy pracownicy, chętnie przyciągają do niego także swoich znajomych.

               

R.: Lokalny rynek pracy ma w przypadku firmy produkcyjnej ogromne znaczenie. Czy dbacie w szczególny sposób o swój wizerunek w najbliższej okolicy?

A.S.: Znaczna część naszych praconików pochodzi z Garwolina i okolic, dlatego bardzo ważne jest dla nas utrzymywanie dobrych relacji z lokalnymi władzami i społecznością. Od 1997 roku, kiedy w Garwolinie powstała nasza fabryka staramy się być dobrym sąsiadem, dbając o pozytywne relacje z lokalną społecznością i wspieramy rozwój miasta. W tym zakresie angażujemy się w lokalne inicjatywy. Organizujemy coroczny bieg „AVON Kontra PRZEMOC – biegnij w Garwolinie”, który jest częścią kampanii edukacyjno-informacyjnej AVON skierowanej przeciwko przemocy w rodzinie. W tym roku zostaliśmy również sponsorem konkursu na film profilaktyczny w ramach projektu "Edukacja szansą na poprawę bezpieczeństwa w powiecie garwolińskim", organizowanego przez Komendę Powiatową Policji, Urząd Gminy oraz Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie. Wspieramy też miasto, gdy pojawia się taka potrzeba, np. wyremontowaliśmy dach amfiteatru.

 

R.: Jesteście firmą, która wspiera kobiety poprzez działania takie jak: AVON kontra przemoc, Avon kontra rak piersi. Czy w związku z tymi akcjami w AVON Operations Polska wprowadzacie również działania skierowane do kobiet zatrudnionych w fabryce?

A.S.: W obszarze działań skierowanych do kobiet mamy wiele akcji, które są skierowane bezpośrednio do kobiet/naszych klientek. W naszej codziennej pracy wspieramy kobiety pracujące w fabryce, aby miały możliwość rozwoju. Stawiamy na kompleksowe rozwiązania, aby mogły budować swoją karierę.  Pomagają nam w tym jasne zasady i wartości, takie jak otwartość i nastawienie na rozwój. Troszczymy się również o zdrowie wszystkich zatrudnionych u nas kobiet oferując im raz w roku darmowe badania profilaktyczne.

 

Agata Shen,  Dyrektor ds. HR w Avon Operations Polska

Posiada wszechstronne doświadczenie zawodowe z zakresu wspierania biznesu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Pracowała w takich firmach jak:  Avon Cosmetics Polska, Avon Lithuania, Avon Czech Republic i Kienbaum Executive Consultants

Obecnie, jako Dyrektor ds. HR tworzy rozwiązania, które mają zapewnić spójną i silną politykę rozwoju pracowników w organizacji.

Odpowiada również za działania i projekty związane z budowaniem zaangażowania pracowników.

 

Wywiad sponsorowany

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

O employer brandingu, contencie w HR i aktywności na LinkedInie rozmawiamy z Ur ...
2017-06-08
Jak wykorzystać potencjał pracowników po 50. roku życia? ...
2017-02-23

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej