HRownia | 2017-03-08

Jak pachnie sukces? Rozmowa z Moniką Zagajską z Mo61 Perfume Lab

Jak pachnie sukces? Rozmowa z Moniką Zagajską z Mo61 Perfume Lab

Od czasu otwarcia Mo61 Perfume Lab ul. Mokotowska w Warszawie pachnie, jak nigdy wcześniej. Wszystko za sprawą przedsiębiorczej kobiety, która nie bała sie zaryzykować i porzucić etatu w banku dla rozkręcenia własnego biznesu. W czym tkwi sekret Mo61 Perfume Lab i dlaczego warto podejmować odważne decyzje zawodowe? O tym w rozmowie z Moniką Zagajską.

Marta Bober: Przyjdź i stwórz swój zapach perfum”. Taka zachęta brzmi naprawdę nieźle. Skąd pomysł na tego rodzaju biznes?

Monika Zagajska: Od zawsze pasjonowaliśmy się perfumami, mieliśmy kontakty w Grasse – mieście, które jest Mekką świata perfum, a z którego pochodzą wszystkie nasze nuty i kompozycje zapachowe. Była to oczywista decyzja, aby po odejściu z korporacji zająć się własnym biznesem, który będzie jednocześnie realizacją marzeń i pasją. Tak powstało MO61 Perfume Lab, miejsce, gdzie każdy może stworzyć swoje spersonalizowane perfumy, swój znak rozpoznawczy.

M.B.: Skąd Mo 61 czerpie komponenty, które pozwalają stworzyć swój wyjątkowy zapach?

M.Z.: Wszystkie składniki przygotowujemy w laboratorium na południu Francji.

M.B.: Kto pomaga klientom w komponowaniu swojego zapachu? Jakie umiejętności musi posiadać taka osoba?

M.Z.:  Klienci tworzą swoje kompozycje w asyście wykwalifikowanych perfumiarzy. Są to osoby obdarzone wyjątkowym węchem i wrażliwością, potrafiące pięknie mówić o zapachach. Nasi perfumiarze przechodzą szkolenia w Polsce a czasem także we Francji. Takie przygotowanie do zawodu odbywa się bardziej w laboratoriach niż w szkołach.

M.B.: Czy to jedyna taka perfumeria w Polsce? Czy Mo 61 planuje rozszerzenie działalności w innych miastach Polski?

M.Z.:  Jesteśmy autorskim miejscem, sami opracowaliśmy nasz system tworzenia zapachów. Mamy 2 perfumerie w Warszawie – na modnej ulicy Mokotowskiej, w otoczeniu butików najlepszych polskich projektantów oraz w Galerii Mokotów, a także w Krakowie na ul. Sławkowskiej (przy Rynku). Planujemy otworzyć kolejne w innych miastach Polski. Mamy mnóstwo sygnałów, że Poznań, Wrocław i Trójmiasto czekają na nas. ☺

M.B.: Perfumy z Mo 61 a perfumy z drogerii. W których obszarach perfumy Mo 61 zyskują przewagę nad perfumami z sieciówek?

M.Z.:  Naszą przewagą jest to, że robimy prawdziwe perfumy o wysokich stężeniach, które pachną kilkanaście godzin. Ponadto tworzymy intrygujące, niespotykane w sieciówkach mieszanki, np. kwaśny liść czarnej porzeczki z solą morską, figę z pieprzem, zapach ziemi po deszczu, czy pokrzywy z nutami drzewnymi. Każdy może pod czujnym okiem perfumiarza poruszyć własną wyobraźnię i skomponować perfumy niebanalne.

M.B.: Aby stworzyć Mo 61 zrezygnowała Pani z pracy w banku. Co było powodem tej decyzji i jak ocenia ją Pani z perspektywy czasu?

M.Z.:  Od zawsze marzyłam o własnym biznesie, o decydowaniu o kierunkach jego rozwoju, o spełnianiu się jako pracodawca. Praca w banku, w marketingu, jak i poprzednie moje prace etatowe bardzo dużo mnie nauczyły i dały przygotowanie do prowadzenia własnej działalności. Decyzja o odejściu z korporacji nie była przypadkowa. Była oparta na twardych wyliczeniach, na tzw. Excellu i dlatego oceniam ją bardzo dobrze. Biznes się powiódł i mogę mówić o sukcesie.

M.B.: Co było najtrudniejsze na początku rozkręcania działalności?

M.Z.:  Dzisiejszy rynek kosmetyczny to przede wszystkim wielkie koncerny produkujące produkty w  masowych ilościach. Trudno jest na nim  znaleźć dostawców małych ilości surowców i  opakowań. To było największe wyzwanie. Kolejnym było zatrudnienie i wykształcenie  specjalistów. W naszej pracy customer service to bardzo ważny filar.

M.B.: Kto jest najczęstszym klientem Mo 61?

M.Z.:  Klientem Mo61 może być każdy. Urządzaliśmy już urodziny dla ośmiolatki, a także często robimy perfumy na Dzień Dziadka. Przychodzą zarówno panie, jak i panowie. Nie spodziewaliśmy się aż takiej frekwencji panów. Okazuje się, że mężczyźni w Polsce są coraz bardziej zorientowani w modzie i starają się nie tylko dobrze wyglądać, ale i pachnieć. Przychodzą do nas dobrze przygotowani. Studiują uważnie etykiety swoich perfum i operują często nazwami nut zapachowych, a nie tylko markami.

M.B.: Prowadzi Pani warsztaty zapachowe i wieczory panieńskie. To wspaniałe, że zamiłowanie do zapachu rozprzestrzenia się na różnego rodzaju obszary naszego życia. Jaki będzie kolejny krok i pomysł na rozwój firmy?

M.Z.: Dział warsztatów zapachowych stał się bardzo silną gałęzią działalności Mo61. Okazało się, że cieszą się one niesamowitym powodzeniem. W ramach imprez integracyjnych dla firm, czy promocji nowych produktów przeprowadzamy ciekawe warsztaty zapachowe zawsze zwieńczone robieniem sobie przez uczestników perfum. Kolejny krok to otwarcie nowych lokalizacji, ale także jeszcze większy rozwój działu eventowego w Mo61.

M.B.: Gdyby miała Pani zdefiniować zapach sukcesu, jaki by on był?

M.Z.: Opowiem historię. Nasza Klientka zgubiła na wakacjach ukochaną bransoletkę zrobioną ze sznurka. Pogodzona już ze stratą pod koniec turnusu została mile zaskoczona. Podchodzi do niej na plaży kobieta i pyta, czy pani nie zgubiła bransoletki. Na pytanie – skąd pani wiedziała, że może być moja, padła odpowiedź – bransoletka pachniała intrygująco i teraz jak pani przechodziła poczułam ten sam zapach. To jest dla mnie zapach sukcesu.

M.B.: Na koniec poproszę Panią o jedną złotą radę dla początkujących właścicieli firm.

M.Z.:  Nie bać się realizować marzenia. Ale robić to twardo stąpając po ziemi. Najlepiej z Excellem pod ręką ☺ 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Rozmowa o pracę - przygotuj się pod okiem profesjonalisty!
2017-11-16
Praca tymczasowa - kiedy się na nią zdecydować?
2017-11-09
Zestresowany jak Polak. Nie umiemy godzić pracy z życiem prywatnym
2017-10-09
Stres w pracy - jak skutecznie z nim walczyć?
2017-09-13

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 2 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 7 dni

2017-11-28

Za 15 dni

2017-12-06

Za 21 dni

2017-12-12