Osoby wkraczające obecnie na rynek pracy to dla wielu pracodawców i rekruterów prawdziwa zagadka. Urodzeni ze smartfonami w ręku zupełnie inaczej postrzegają rzeczywistość niż ich koledzy starsi o dziesięć czy piętnaście lat. Dlatego też sposób dotarcia do nich przez pracodawców powinien być inny, w pełni dopasowany do ich potrzeb i oczekiwań.
Wielu rekruterów i pracodawców przyznaje, że nie do końca rozumie aspiracje osób urodzonych w połowie lat 90tych – nic dziwnego, to przecież pierwsze pokolenie, które wychowywało się mając swobodny dostęp do gier komputerowych, Internetu i nowych technologii. Bardzo często można zauważyć ogromną przepaść pomiędzy dzisiejszymi przedsiębiorcami czy pracownikami w średnim wieku a wchodzącą na rynek pracy młodzieżą. Choć niektórzy twierdzą, że nie chcieliby zatrudnić w swojej firmie przedstawicieli młodego pokolenia ze względu na ich duże i śmiałe wymagania, wielu przyznaje, że młode pokolenia świetnie radzą sobie z nowymi technologiami i są niezwykle potrzebne, by wspierać rozwój firmy.
Nie da się ukryć, że młodzież urodzona około roku 2000 komunikuje się i używa zupełnie innego języka niż ich starsi koledzy. Żeby zachęcić ich do pracy w firmie należy dostosować swój przekaz tak, by stać się atrakcyjnym w ich oczach pracodawcą. Co to oznacza? Bardzo często zamianę tradycyjnego na nowoczesne. Jak się okazuje dużo lepiej, aniżeli standardowe ogłoszenie o pracę, do młodych ludzi przemówi np. gra rekrutacyjna. Dzięki zastosowaniu formy i stylistyki gry komputerowej pracodawca jest w stanie zdecydowanie skuteczniej przyciągnąć uwagę i zainteresować przedstawiciela młodego pokolenia.
Czym jest gra rekrutacyjna? Mówiąc najprościej, jest to forma rekrutacji, w której kandydat starając się o dane stanowisko musi uzupełnić formularz aplikacyjny lub przejść testy umiejętności, stworzone właśnie w formie gry komputerowej. Z jej przygotowaniem warto zwrócić się do profesjonalnych firm, które mogą stworzyć spersonalizowaną grę dla każdego przedsiębiorstwa. Zamawiający ma oczywiście możliwość dopasowania jej graficznie zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Oprócz tego, decydujemy o treści pytań i zadań, które będzie musiała przejść każda aplikująca na dane stanowisko osoba.
Stosując najnowsze rozwiązania z dziedziny HR i dostosowując się do potrzeb i sposobu życia młodych ludzi, firma pokazuje, że chce wyjść im naprzeciw, a także, że jest nowoczesna i otwarta na nowe technologie. Budowanie dobrego wizerunku pracodawcy w oczach potencjalnych kandydatów to jednak nie jedyna korzyść płynąca z wykorzystywania gier podczas procesu rekrutacji. Dzięki niej rekruterzy mają możliwość sprawdzenia predyspozycji i cech charakteru kandydata. Można zaobserwować, jak radzi sobie w sytuacji, w której ma określony czas na wykonanie zadania oraz sprawdzić, czy myśli logicznie i jakie podejmuje decyzje.
Oczywiście, gry rekrutacyjne nie zastąpią tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej i nie taki jest ich cel. Będą niezwykle atrakcyjnym sposobem na jej dopełnienie i wsparcie w podejmowaniu ostatecznej decyzji o zatrudnieniu kandydata. W końcu, im więcej użyjemy narzędzi, w celu weryfikacji jego dopasowania, tym większe prawdopodobieństwo, że wybór ten zaowocuje dobrą i długofalową współpracą.
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Raport ADP Polska: „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce w Q4 2018/FY 2018”
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować