HRownia | 2016-08-17

Gry rekrutacyjne

Gry rekrutacyjne

Osoby wkraczające obecnie na rynek pracy to dla wielu pracodawców i rekruterów prawdziwa zagadka. Urodzeni ze smartfonami w ręku zupełnie inaczej postrzegają rzeczywistość niż ich koledzy starsi o dziesięć czy piętnaście lat. Dlatego też sposób dotarcia do nich przez pracodawców powinien być inny, w pełni dopasowany do ich potrzeb i oczekiwań.

Wielu rekruterów i pracodawców przyznaje, że nie do końca rozumie aspiracje osób urodzonych w połowie lat 90tych – nic dziwnego, to przecież pierwsze pokolenie, które wychowywało się mając swobodny dostęp do gier komputerowych, Internetu i nowych technologii. Bardzo często można zauważyć ogromną przepaść pomiędzy dzisiejszymi przedsiębiorcami czy pracownikami w średnim wieku a wchodzącą na rynek pracy młodzieżą. Choć niektórzy twierdzą, że nie chcieliby zatrudnić w swojej firmie przedstawicieli młodego pokolenia ze względu na ich duże i śmiałe wymagania, wielu przyznaje, że młode pokolenia świetnie radzą sobie z nowymi technologiami i są niezwykle potrzebne, by wspierać rozwój firmy.

Nie da się ukryć, że młodzież urodzona około roku 2000 komunikuje się i używa zupełnie innego języka niż ich starsi koledzy. Żeby zachęcić ich do pracy w firmie należy dostosować swój przekaz tak, by stać się atrakcyjnym w ich oczach pracodawcą. Co to oznacza? Bardzo często zamianę tradycyjnego na nowoczesne. Jak się okazuje dużo lepiej, aniżeli standardowe ogłoszenie o pracę, do młodych ludzi przemówi np. gra rekrutacyjna. Dzięki zastosowaniu formy i stylistyki gry komputerowej pracodawca jest w stanie zdecydowanie skuteczniej przyciągnąć uwagę i zainteresować przedstawiciela młodego pokolenia.

Czym jest gra rekrutacyjna? Mówiąc najprościej, jest to forma rekrutacji, w której kandydat starając się o dane stanowisko musi uzupełnić formularz aplikacyjny lub przejść testy umiejętności, stworzone właśnie w formie gry komputerowej. Z jej przygotowaniem warto zwrócić się do profesjonalnych firm, które mogą stworzyć spersonalizowaną grę dla każdego przedsiębiorstwa. Zamawiający ma oczywiście możliwość dopasowania jej graficznie zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Oprócz tego, decydujemy o treści pytań i zadań, które będzie musiała przejść każda aplikująca na dane stanowisko osoba.

Stosując najnowsze rozwiązania z dziedziny HR i dostosowując się do potrzeb i sposobu życia młodych ludzi, firma pokazuje, że chce wyjść im naprzeciw, a także, że jest nowoczesna i otwarta na nowe technologie. Budowanie dobrego wizerunku pracodawcy w oczach potencjalnych kandydatów to jednak nie jedyna korzyść płynąca z wykorzystywania gier podczas procesu rekrutacji. Dzięki niej rekruterzy mają możliwość sprawdzenia predyspozycji i cech charakteru kandydata. Można zaobserwować, jak radzi sobie w sytuacji, w której ma określony czas na wykonanie zadania oraz sprawdzić, czy myśli logicznie i jakie podejmuje decyzje.

Oczywiście, gry rekrutacyjne nie zastąpią tradycyjnej rozmowy kwalifikacyjnej i nie taki jest ich cel. Będą niezwykle atrakcyjnym sposobem na jej dopełnienie i wsparcie w podejmowaniu ostatecznej decyzji o zatrudnieniu kandydata. W końcu, im więcej użyjemy narzędzi, w celu weryfikacji jego dopasowania, tym większe prawdopodobieństwo, że wybór ten zaowocuje dobrą i długofalową współpracą.

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Rozmowa o pracę - przygotuj się pod okiem profesjonalisty!
2017-11-16
Praca tymczasowa - kiedy się na nią zdecydować?
2017-11-09
Wideorekrutacja i praca zdalna - co je łączy?
2017-10-25
Zestresowany jak Polak. Nie umiemy godzić pracy z życiem prywatnym
2017-10-09

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 4 dni

2017-11-28

Za 12 dni

2017-12-06

Za 18 dni

2017-12-12

II Kongres HR

Katowice

Za 48 dni

2018-01-11