Rekruter
Fakt:
kłamiesz w cv, nie odbierasz telefonów, nie uprzedzasz o rezygnacji z oferty, przychodzisz nieprzygotowany, uważasz, że wszystko ci wolno, zdarza mi się nie udzielać ci informacji zwrotnej.
Uczucia:
nie lubię sytuacji, kiedy obnażam twoje kłamstwa w cv. przekreślasz tylko swoje szanse. nie zaufam ci już więcej. jest mi przykro, kiedy oceniasz mnie pochopnie. mogę nie znać wszystkich technicznych aspektów pracy, jednak jestem w stanie ocenić twoje zachowanie oraz to czy odnajdziesz się sytuacjach trudnych lub w pracy zespołowej. jestem partnerem a nie wrogiem. jestem rekruterem a nie kolegą.
Konsekwencje:
twoje zachowanie wpływa na moją reputację u klienta. kłamstwa w cv oraz brak odzewu z twojej strony przekreślają twoje szanse. nie zaufam ci kolejnym razem.
Oczekiwania:
bądź ze mną szczery, daj znać, jeśli nie jesteś już zainteresowany ofertą i nie przyjdziesz na spotkanie. wykaż się profesjonalną postawą. nie kłam a może dam ci szansę. powiadom mnie niezależnie od podjętej decyzji. zdobądź informacje o firmie. pytaj, im więcej wiesz tym łatwiej podejmiesz decyzję.
Kandydat
Fakt:
staram się wyróżniać na tle konkurencji, być kreatywny. nie zawsze potrafię przyznać, że oferta jest dla mnie nieatrakcyjna, mam wysokie mniemanie o sobie zwłaszcza, kiedy jestem ekspertem w swojej dziedzinie. spóźniam się, bardzo zależy mi na pracy.
Uczucia:
poświęciłem tyle czasu na uzupełnienie aplikacji (cv, aplikacja na stronie firmy), spotkałem się z tobą – czy nie zasługuję chociażby na odpowiedź zwrotną. nie wiem, co się stało, że nie odezwałeś się do mnie. jest mi przykro, kiedy widzę na spotkaniu brak zainteresowania moją osobą.
Konsekwencje:
mam negatywną opinię o tobie i o firmie, którą reprezentujesz. nie złożę tu więcej swojej aplikacji, nie polecę znajomym. pamiętaj, że możemy się kiedyś spotkać na stopie biznesowej.
Oczekiwania:
nie obiecuj, powiedz, że jeśli za jakiś czas nie skontaktujesz się ze mną to znaczy, że odpowiedź jest negatywna. powiedz, że mogę sam się odezwać do ciebie, jeśli nie dostanę odpowiedzi. bądż profesjonalny. przedstaw mi pozytywne i negatywne strony oferty. bądź przygotowany.
---
Drogi Rekruterze. Drogi Kandydacie.
Postaw się na miejscu drugiej strony. Postaraj się przewidzieć jak Twoja postawa i zachowanie może wpłynąć na Twojego rozmówcę. Podejmowanie działań opartych na empatii i obopólnym okazywaniu szacunku to zdecydowanie dobry krok w kierunku budowania poprawnych wzajemnych relacji.
Autorka: Monika Bogdanowicz
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Raport ADP Polska: „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce w Q4 2018/FY 2018”
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować