HRownia | 2017-12-28

Dobrze opisane stanowiska pracy - dlaczego są tak ważne?

Dobrze opisane stanowiska pracy - dlaczego są tak ważne?

Kandydatów na rynku pracy bywa jak na lekarstwo. Firmy podejmują wiele działań, które mają na celu przyciągnąć do organizacji nowe osoby. Bez zasobów ludzkich utrzymanie dotychczasowych standardów usług oraz ich rozwój nie będzie możliwe. Co, jeśli kandydat jest, ale waha się, czy aby na pewno pasuje do opisu stanowiska pracy? I kiedy opis ten, choć długi i wyczerpujący, nie do końca oddaje charakter zadań?

 

Opis stanowiska pracy - ważny element w ofercie pracy

 

Które z punktów wymagań w ogłoszeniu o pracę są niezbędne do spełnienia, a które umiejętności po prostu warto posiadać? Tego rodzaju pytanie często zadają sobie kandydaci, których odstrasza obszerna lista wymagań czy obowiązków. O wiele lepiej skupić się na elementach najbardziej pasujących do tego, co każdego dnia będzie wykonywał pracownik. Dzięki temu proces rekrutacyjny może się skrócić i być bardziej owocny dla obu stron. Im bardziej dokładny opis stanowiska pracy, tym lepiej dla kandydata, ponieważ samodzielnie będzie mógł wstępnie ocenić swoją szansę na otrzymanie pracy. Oczywiście, nie zawsze można zamknąć ofertę pracy w kilku punktach. Jeśli są informacje, które musi wiedzieć kandydat, przekażmy je, jednak zróbmy to w jak najbardziej przyjazny i zachęcający sposób. Informacje powinny być ważne dla osoby aplikującej i jednocześnie nie przytłaczające. Choć znalezienie złotego środka nie jest łatwe, jest możliwe.

 

Czy perfekcyjna znajomość języka niemieckiego jest naprawdę niezbędna? Być może jest szansa na to, żeby zatrudnić osobę, która potrafi posługiwać się prostymi zwrotami, umożliwiającymi komunikację i dać jej czas na nadrobienie ewentualnych zaległości. Pamiętajmy o tym, że nie ma kandydatów idealnych. Warto otworzyć się na tych kandydatów, którzy choć nie spełniają wszystkich wymagań stanowiska pracy, są zmotywowani i chcą nauczyć się tego, czego na ten moment im brakuje. Jeśli chcesz zaprosić do współpracy także takie osoby, zaznacz to w ogłoszeniu o pracę i przy opisie stanowiska. Pokaż, które obszary są najważniejsze, a przy których dajesz zielone światło do nadrobienia zaległości.

 

opis stanowiska pracy

 

 

Jak opisać nowe stanowisko pracy?

 

Firmy, zwłaszcza mniejsze i średnie, nie posiadają rozbudowanych działów HR, dlatego stworzenie właściwego opisu stanowiska pracy w przypadku powstania nowych komórek może być wyzwaniem. Niekiedy trzeba zatrudnić danego pracownika nagle, na krótki okres lub na czas trwania danego zlecenia. Co więcej, zmiany, które zaszły w szkolnictwie od września tego roku, wprowadziły możliwość kształcenia się w nowych zawodach, takich jak technik robót wykończeniowych w budownictwie, magazynier-logistyk czy pracownik pomocniczy mechanika. Pojawiające się nowe zawody wymuszają na pracodawcach ponowne podejście do tematu, jakim jest przygotowanie opisu stanowiska pracy i profilowanie stanowisk. Sektory, w których można zauważyć szybki rozwój, takie jak informatyka czy telekomunikacja, generują kolejne miejsca pracy i tym samym konieczność zatrudnienia nowych osób. Jednak na tym się nie kończy.

 

Jak wygląda praca personal shoppera? Jakich kompetencji można wymagać od wedding plannerki? Jak prawidłowo opisać zakres obowiązków underwittera? Odpowiedź na te pytania wcale nie musi być tak oczywista, jak mogłoby się wydawać. Przygotowanie zakresu obowiązków oraz wymagań względem stanowiska pracy wiąże się z koniecznością posiadania szczegółowej wiedzy i doświadczenia na rynku pracy. Firmy, które poszukują do swojego zespołu nowych pracowników najlepiej wiedzą, czym dane osoby będą się zajmować, jednak mogą podchodzić do ogłoszenia o pracę nieobiektywnie i uznać, że jego treść jest w pełni zrozumiała dla odbiorcy. Warto pamiętać o tym, że w każdej firmie zakres obowiązków i opis stanowiska pracy może się od siebie różnić, dlatego wychodzenie z założenia, że wszystko jest czytelne, może być zgubne.


Źródła:

 

 

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

“Strategia Mądrego Łowcy”- ebook na temat uczestnictwa w targach pracy od ...
2018-02-05
2018 rok to dobry czas na zmianę pracy
2018-02-02
Dobra atmosfera w pracy - jak zadbać o swojego pracownika?
2017-12-01
Budowanie kultury współodpowiedzialności
2017-11-21

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!