Samochód służbowy do celów prywatnych, darmowe szkolenia, dodatki do pensji – to, co jeszcze kilka lat temu potrafiło przekonać kandydatów do decyzji o podjęciu tej konkretnej oferty pracy, dziś okazuje się być niewystarczające. Pokolenie pracowników wkraczających obecnie na rynek oczekuje nowych, często oryginalnych, benefitów pracowniczych. Dla HR-owców stanowi to nie lada wyzwanie.
Rywalizacja o pracowników
Obecnie firmom coraz trudniej jest znaleźć odpowiednio wykształconych i doświadczonych kandydatów do pracy. Dziś to pracownik dyktuje warunki – nie odwrotnie. W obliczu tej sytuacji, specjaliści HR coraz częściej starają się odpowiedzieć na ich oczekiwania i wdrażać pozafinansowe benefity pracownicze, które z jednej strony budują pozytywny wizerunek firmy, z drugiej wpływają na jej odbiór przez potencjalnych kandydatów do pracy. Poniżej kilka przykładowych działań, które z pewnością warto przy tej okazji rozważyć.
- Zdrowe posiłki i edukacja nt. odżywiania w pracy
Powiedzenie „przez żołądek do serca” coraz częściej znajduje odzwierciedlenie, również w działaniach skierowanych do pracowników firm. Jest to stosunkowo prosty sposób na wysłanie sygnału do nowego kandydata – jesteś dla nas ważny, zadbamy o Twoje samopoczucie i zdrowie. Coraz więcej organizacji jest również świadomych faktu, że zdrowe przekąski w pracy realnie wpływają na efektywność pracowników. Z tego względu decydują się oni na zamawianie do swoich biur, np. świeżych owoców i warzyw. Jest wiele korzyści wynikających z włączenia tych produktów do codziennej diety. Te, dotyczące motywacji, energii, pracy mózgu – szczególnie przemawiają za dostarczaniem zdrowych przekąsek do biura. Coraz więcej managerów HR i pracodawców idzie również o krok dalej, rozpoczynając projekty i programy edukacyjnej dotyczące prawidłowego odżywiania nie tylko w miejscu pracy.
- Masaże, warsztaty kulinarne i wspólne rzucanie palenia
To, co wiąże się z budowaniem organizacyjnego well-being może być dla przyszłych pracowników kuszącym benefitem, a pracodawcy przynieść wymierne korzyści. Jednym z takich dodatków są np. finansowane przez firmę sesje rzucania palenia czy organizacja relaksacyjnych masaży w trakcie pracy. Jest także wiele wspólnych aktywności, które wpływają na integrację zespołu i świetną atmosferę miejsca pracy. Mogą należeć do nich warsztaty kulinarne – wspólne przygotowywanie potraw, towarzysząca im nauka gotowania nowej oryginalnej kuchni, a następnie posiłek przy jednym stole.
- Fajne biuro ma znaczenie
Ciekawie zaaranżowane wnętrze siedziby firmy stanowi jej wizytówkę i element budowania wizerunku również w oczach przyszłych kandydatów do pracy. Wysokiej klasy specjaliści nie chcą pracować w przysłowiowych „boksach”, tylko w przestronnych wnętrzach, sprzyjających generowaniu nowych pomysłów i rozwoju kreatywności. Firmy, chcąc sprostać tym oczekiwaniom, coraz częściej podejmują współpracę z architektami i projektantami wnętrz w celu stworzenia idealnej przestrzeni do pracy i relaksu.
Benefity a praca rekruterów
Pomysłów na pozapłacowe motywowanie pracowników jest wiele. Niewątpliwie będą one w najbliższym czasie ważnym tematem i wyzwaniem dla HR-owców, managerów, właścicieli, a także całej firmy. Wiele wskazuje na to, że rynek pracownika w najbliższym czasie będzie się umacniał. To z kolei oznacza, że prawdziwa walka o najlepszych kandydatów do pracy dopiero się rozpoczyna. Benefity pracownicze takie, jak bezpłatne owoce i warzywa, karnety na siłownie, masaże czy lekcje jogi – mogą zdecydowanie ułatwić pracę rekruterom.
Źródło: Take a Fruit – owoce do biura
HR MILLENIALS - ZROZUMIEĆ PRZYSZŁOŚĆ
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
HR MILLENIALS - ZROZUMIEĆ PRZYSZŁOŚĆ
Nietypowe pytania na rozmowie o pracę - jak na nie reagować?
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nietypowe pytania na rozmowie o pracę - jak na nie reagować?
Jak wykorzystać potencjał pracowników po 50. roku życia?
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Anna Wyszkoni wystąpi podczas Ladies Day
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować