Anna Zalewska | 2017-12-04

TOP 4 sposoby na wypromowanie sklepu internetowego!

Przedstawiam 4 skuteczne rozwiązania, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie,, postawmy na kilka różnych źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomenduję:

 

Po pierwsze: Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jedna z najbardziej efektywnych form promocji e-sklepu. Należy do niej kompleks działań, które mają prowadzić do uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce, a tym samym generować wysoką konwersję w postaci zakupów. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowane e-sklepów jest zadaniem dużo trudniejszym niż pozycjonowanie dowolnej strony www. Dlaczego? Ponieważ sklepy internetowe zawierają sporą ilość podstron i treści. Mimo, że usługa ta zwykle wiąże się ze stałymi opłatami w formie abonamentu, możemy liczyć na stały wzrost klientów, odwiedzających nasz sklep.

Główne cele SEO Marketingu ostatnimi czasy uległy przekształceniu. Wielu użytkowników do tej pory błędnie zakłada, że głównym zadaniem pozycjonowania jest znalezienie się w Top 10 Google. Jednak sama obecność na pierwszej stronie wyszukiwarki nie przynosi jeszcze żadnych efektów. Niezbędne jest dotarcie do prawidłowej grupy odbiorców, a następnie przekonanie ich do swoich usług, w formie finalizacji transakcji. Z pomocą tu przychodzi optymalizacja współczynnika konwersji. Mówiąc prościej chodzi o wdrożenie zmian w sklepie, zwiększających prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Przykładowe działania w ramach tej usługi to:

- prostsze i bardziej intuicyjne kroki zakupowe,

- przejrzyste informacje o kosztach i wariantach dostawy,

-zmiana wyglądu menu na stronie głównej,

- więcej opcji metod płatności.

 

Po drugie: Content Marketing

Dobrze napisane treści to dostarczanie wysokiej jakości tekstów, materiałów graficznych, video i innych form treści. To jedno z tych zadań, które bez problemu możesz realizować samodzielnie. Poniżej przykładowe cele działań copywritera:

- budowanie zaangażowania użytkowników,

- pomoc w podjęciu decyzji zakupowych,

- edukowanie potencjalnych klientów,

- nawiązanie wartościowych relacji,

- urozmaicona i atrakcyjna forma przedstawienia swojej oferty.

Copywriting pozwala zbudować kontekst sklepu internetowego i jest sposobem na wyróżnienie się spośród konkurentów. W ramach content marketingu zalecane jest prowadzenie bloga z poradami i artykułami eksperckimi. Pozwoli to na dłużej zatrzymać potencjalnego klienta i zaspokoić jego braki w wiedzy branżowej. Treści dodatkowe w sklepie stanowią wartość dodaną, po którą chętnie sięgną użytkownicy na każdym etapie zakupu – od tych, którzy jeszcze nie zdefiniowali swoich potrzeb, po stałych klientów, którzy są zainteresowani tematyką powiązaną z ofertą sklepu. Warto postawić na różnorodną formę pisząc np. recenzje, case study, porównania, wywiady, czy tworząc infografiki.

 

Po trzecie: Relacje z blogosferą

Współpraca z blogerami to obecnie obowiązkowy element budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Pomaga to przede wszystkim zwiększyć wiarygodność produktów, jak i samego sklepu. Większość blogerów posiada ofertę współpracy na swoich blogach, a współpraca odbywa się zwykle w oparciu o umowę. Nie ma również problemu z rozliczeniem – blogerzy wystawiają faktury. Istnieje wiele różnorodnych form współpracy. Bloger może np. napisać recenzję produktu w zamian za darmowe wypróbowanie lub bon zakupowy. Trzeba jednak pamiętać, że takim działaniem nie mamy gwarancji pozytywnej opinii o naszym produkcie. Wielu blogerów podejmując współpracę z markami, zastrzega, że ma prawo do obiektywnej oceny produktu czy usługi, którą otrzymują do testowania. Plusem jest na pewno to, że dzięki temu pozyskujemy nowych odbiorców, wykorzystując zasięg i autorytet blogerów.

W ofercie blogera najczęściej znajdują się:

- recenzje produktów,

- artykuły sponsorowane,

- posty w social mediach,

- konkursy angażujące czytelników bloga.

 

Po czwarte: Inne działania

Celem działań promocyjnych dla sklepu internetowego jest poszerzenie grona klientów. Oto dodatkowe pomysły, które pomocą szerzej zaistnieć Twojego biznesowi online:

- sklep na Allegro – to dodatkowy kanała dotarcia do potencjalnego klienta. Można wykorzystać własny szablon graficzny, nawiązujący stylem do strony www sklepu, tak aby łatwiej zdentyfikować produkty,

- dodanie sklepu do porównywarek cenowych np. Ceneo,

- współpraca z klubami zakupowymi,

- oferowanie produktów na platformach oferujących różne marki w jednym miejscu, np. Dawanda, Pakamera, Decobazaar itp.

 

To od nas zależy, czy zdecydujemy się na wykorzystanie wielu różnych sposobów promocji, czy skupimy się na jednym. Pamiętajmy, że w każdym z tych przypadków niezbędne jest mierzenie efektów prowadzonych działań. Jeśli okaże się, że skuteczność którejś z metod jest wątpliwa, warto wdrożyć inną formę promocji i zmienić strategię.

Autor:
Autor: Anna  Zalewska

Anna Zalewska

Widoczni.com

anna.zalewska@widoczni.pl


Kieruje zespołem ekspertów ds. marketingu internetowego w agencji widoczni. W pracy łączy stanowisko marketingowe z wdrażaniem pracowników oraz szkoleniami z zakresu content marketingu. W rozmowach z kandydatami nie uznaje dyplomów, tylko faktyczne umiejętności i gotowość do ciągłej nauki.
Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Co czwarty programista będzie kobietą?
2017-12-11
O prawach matek i kobiet w ciąży rozmawiam z Katarzyną Łodygowską, autorką ...
2017-12-06
Różnice perspektyw szefa i pracownika
2017-12-04
Proces rekrutacji widziany oczami rekrutera
2017-12-03

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Za 1 dzień

2017-12-12

II Kongres HR

Katowice

Za 31 dni

2018-01-11

HR in SSC Forum

Warszawa, Hotel Intercontinental

Za 51 dni

2018-01-31

Za 71 dni

2018-02-20