Agata Łotowska | 2017-03-14

Tablica ogłoszeń - relikt przeszłości czy aktualne narzędzie Employer Branding?

Tablica ogłoszeń - relikt przeszłości czy aktualne narzędzie Employer Branding?

Najprostsze rozwiązania najczęściej okazują się najlepsze. Sprawdza się to w wielu podejmowanych działaniach w biznesie. Taka sama sytuacja ma miejsce w Employer Branding w HR. Odchodząca w zapomnienie tablica ogłoszeń okazuje się być bardzo przydatnym, a przy tym prostym w impementacji narzędziem w komunikacji wewnętrznej w organizacji.

 

Usprawnić komunikację wewnętrzną

Aktywna i sprawna komunikacja wewnętrzna to cel nadrzędny każdej firmy. Stały i efektywny przepływ informacji wśród pracowników silnie wpływa na wzajemne relacje, identyfikację z marką pracodawcy, większe zaangażowanie, lojalność, motywację i efektywność, a w rezultacie dobre wyniki firmy. 

Prawidłowo prowadzona komunikacja wewnętrzna charakteryzuje się przede wszystkim szybkością oraz aktualnością informacji. W wielu zabiegach sprzyjających budowaniu marki pracodawcy panuje zasada Real-Time-Marketing, czyli podejmowanie działań czasie rzeczywistym. Reguła ta jest kluczową przy krokach podejmowanych w wewnętrznym Employer Branding.  Sprawna komunikacja to aktualne i bieżące informacje dostępne tu i teraz.

 

Tablica ogłoszeń w multimedialnych czasach

Na słowa ‘tablica ogłoszeń’ przed oczami w pierwszej myśli staje nam obraz korkowych plansz lub szklanych gablot obwieszonych stosem przykrywających się wzajemnie karteczek z informacjami, niczym nie różniących się od siebie, nieciekawych, czasami trudnych do odczytania, często nieaktualnych od miesięcy. Na szczęście to już przeszłość!

A jak wyglądają współczesne tablice ogłoszeń wspierające komunikację wewnętrzną?

 

Intranet

Intranet dzięki swojej wielofunkcyjności może służyć również jako efektywne narzędzie budowania dobrej marki pracodawcy w wewnętrznej komunikacji. W ramach interaktywnej platformy komunikacyjnej, jaką jest Intranet, pracodawca może stworzyć zakładkę służącą jako internetowa tablica ogłoszeń, na której informuje pracowników o aktualnych wydarzeniach, nowościach i zmianach zachodzących w organizacji, osiągnięciach, wewnętrznych awansach, itp.

Dużym plusem wirtualnej tablicy ogłoszeń w Intranecie jest stały dostęp do informacji na temat firmy, prosta obsługa narzędzia, możliwość dodania grafik, co wpływa na atrakcyjność przekazywanych wiadomości.

 

Elektroniczna tablica ogłoszeń

Podróżujący komunikacją miejską kojarzą najnowsze tramwaje, w którym umieszczone są telewizory informujące podróżnych o aktualnych wydarzeniach w mieście. Dlaczego nie przenieść tego do przestrzeni firmowej? Montaż elektronicznych tablic ogłoszeń w strategicznych miejscach firmy, na przykład w pobliżu sekretariatu, bądź pomieszczeń socjalnych to bardzo dobry pomysł na dotarcie z informacjami o najnowszych wydarzeniach z życia firmy do pracowników. Każdy w wolnej chwili może przystanąć i obejrzeć bieżące wiadomości oprawione w atrakcyjną formę graficzną lub wideo.

 

Newsletter

Dostarczmy pracownikom cykliczną, na przykład co tygodniową „prasówkę” na temat najnowszych wydarzeń w firmie. Podsumowanie tygodnia może być wysyłane w postaci maila. Pracownicy danej organizacji mogą rozpoczynać lub kończyć tydzień od dawki najświeższych informacji z pracy.

Kiedy najlepiej wysyłać mailowy biuletyn do pracowników? Tutaj warto pamiętać o dwóch zasadach oddziałujących na ludzką pamięć:

  • efekt pierwszeństwa – najlepiej zapamiętane są informacje, jakie otrzymamy jako pierwsze

,oraz

  • efekt świeżości - najlepiej zapamiętane są informacje, jakie otrzymamy jako ostatnie.

Jak wykorzystać tą wiedzę w mailingu informacyjnym do pracowników? Największe efekty osiągniemy wysyłając wiadomość będącą naszą wirtualną tablicą ogłoszeń w poniedziałek lub w piątek. Gwarantuje nam to odczytanie newslettera przez większość pracowników oraz zapamiętanie przekazanych w nim treści.

 

Tablica ogłoszeń przeformułowana na potrzeby współczesnych multimedialnych czasów może być bardzo efektywnym narzędziem usprawniającym komunikację wewnętrzną w firmie.  Warto spróbować!

Autor:
Autor: Agata Łotowska

Agata Łotowska

agata.lotowska@gmail.com


Zawodowo pracuję z ludźmi. Co najważniejsze, nie obok ludzi - a z nimi. W swojej pracy największy nacisk kładę na relacje: z Kandydatami na każdym etapie rekrutacji i selekcji oraz poprzez działania Employer Branding, pracownikami firmy w ramach komunikacji wewnętrznej, Klientami w procesie coachingowym. Szukam i odkrywam potencjały zawodowe, wspieram w procesie poszukiwania pracy, własnym rozwoju, szkolę. Codziennie odbywam wiele rozmów, w których staram się wykorzystywać wykształcenie i umiejętności z psychologii w biznesie, zarządzania, coachingu oraz socjologii w organizacji. Obecnie pracuję na stanowisku Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i Employer Branding w branży mediowej oraz Coach. Do pracy przyjeżdżam na miętowym rowerze typu holenderka. Prywatnie spoglądam na świat zza okładek książek, szczególnie fantasy i kryminałów oraz medytuję.
Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

HRownia Partnerem Medialnym akcji #pracujebolubie.pl!
2017-07-06
Employer Branding zaczyna się od procesu rekrutacji
2017-06-24
Jak dodać ogłoszenie o pracę w social media?
2017-06-10
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w sieci?
2017-06-02

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 2 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 7 dni

2017-11-28

Za 15 dni

2017-12-06

Za 21 dni

2017-12-12