Agata Łotowska | 2017-06-10

Jak dodać ogłoszenie o pracę w social media?

Współczesny kandydat  w świecie wirtualnym spędza co najmniej kilka godzin dziennie. Smartphone w jego rękach pełni jednocześnie funkcję telefonu, aparatu fotograficznego, gazety, odtwarzacza muzyki, radia, komunikatora społecznościowego, kalendarza, poczty mailowej, jak również miejsca poszukiwania pracy.

 

Social media narzędziem rekrutacji

Na najpopularniejszych portalach społecznościowych, jak: Facebook, Twitter, Google+, itd., można wyszukać i dołączyć jako członek do grup zrzeszających osoby szukający pracy w danej kategorii: mieście, branży, formie zatrudnienia. Grupy generujące wszystkie oferty pracy z konkretnej grupy zawodowej liczą sobie często nawet po kilkanaście tysięcy członków! W jednym miejscu mamy możliwość dotarcia z naszą ofertą do bardzo dużej liczby kandydatów z pożądanej przez nas branży, co najważniejsze zarówno tych aktywnie poszukujących pracy, jak również pasywnych. Wielkie możliwości rekrutacyjne! Nie można z tego nie skorzystać.

                                                                                                                                 

Przeczytaj regulamin

Zasady uczestnictwa w grupach społecznościowych obejmują między innymi takie informacje, jak forma i treść ogłoszenia. Przykładowe regulaminy z grup:

 

JS:Jobs na Facebook

„Wrzucamy oferty, które uważamy za godne wrzucenia. kilka zasad:
- widełki obowiązkowe, poza wyjątkowymi sytuacjami (w treści posta, nie w linku/komentarzu)
- im więcej disclosure, tym lepiej
- jeśli rekrutujesz do swojej firmy, to powiedz o tym. jeśli dostajesz bonus za polecenie, to byłoby miło gdybyś też o tym wspomniał(a)
- dyskusje pod ofertami są mile widziane, ALE oferty (w tym widełki) mogą komuś pasować albo nie pasować, co nie znaczy, że trzeba o tym głośno piszczeć. piszczenie prowadzi do hejtu, a hejt będzie tępiony.”

 

Praca w mediach/reklamie (moderowana) na Facebook

„Ogłoszenia dam/szukam pracy. Ogłoszenia o darmowych stażach będą usuwane. Ogłoszenie powinno zawierać informacje: 
- branża(agencja eventowa, reklamowa, digital, dom mediowy etc.)
- gdzie: miasto;
- kontaktowe;

Uwaga: grupa dotyczy pracy, więc wpisy o bezpłatnych stażach będą usuwane. Podobnie ogłoszenia barterowe nie będą publikowane. Obowiązują podstawowe zasady kultury.”

 

Duża część grup typu „szukamy pracowników” na portalach społecznościowych moderowana jest przez administratorów, którzy między innymi decydują o udostępnieniu, bądź nie ogłoszenia o pracę opublikowanego przez danego użytkownika. Ogłoszenie o pracę niezgodne z zasadami zapisanymi w regulaminie grupy zazwyczaj zostaje w języku internetowym „zbanowane”, czyli wyśmiane, negatywnie skomentowane, wyrzucone, co w rezultacie da odwrotny skutek do pożądanego.

 

Dostosuj treść do miejsca i odbiory

Zasady publikowania tekstów w mediach społecznościowych różnią się od standardowej formy:

  1. Użytkownik social media oczekuje krótkiej, czytelnej i przejrzystej formy.
  2. #Hashtagi (tagi) pozwalają wyszukać użytkownikom w Internecie interesujących ich fraz/słów kluczowych. Przykładowo: #javascript #socialmedia #copywriting.
  3. Wizualizacja ogłoszenia pozwala się wyróżnić. Dodaj grafikę, giphy (gif), wideo, w których możesz umieścić najważniejsze elementy oferty pracy.
  4. Emotikony w treści ogłoszenia zwracają uwagę na jego najważniejsze elementy. Ponadto pozwalają zastąpić dane słowa.

 

Zainspiruj się!

Poniżej przedstawiam kilka ogłoszeń z social media mojego autorstwa.

 

 

 

 

 

 

Autor:
Autor: Agata Łotowska

Agata Łotowska

agata.lotowska@gmail.com


Zawodowo pracuję z ludźmi. Co najważniejsze, nie obok ludzi - a z nimi. W swojej pracy największy nacisk kładę na relacje: z Kandydatami na każdym etapie rekrutacji i selekcji oraz poprzez działania Employer Branding, pracownikami firmy w ramach komunikacji wewnętrznej, Klientami w procesie coachingowym. Szukam i odkrywam potencjały zawodowe, wspieram w procesie poszukiwania pracy, własnym rozwoju, szkolę. Codziennie odbywam wiele rozmów, w których staram się wykorzystywać wykształcenie i umiejętności z psychologii w biznesie, zarządzania, coachingu oraz socjologii w organizacji. Obecnie pracuję na stanowisku Starszy Specjalista ds. Rekrutacji i Employer Branding w branży mediowej oraz Coach. Do pracy przyjeżdżam na miętowym rowerze typu holenderka. Prywatnie spoglądam na świat zza okładek książek, szczególnie fantasy i kryminałów oraz medytuję.
Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Jak zarządzać pokoleniami YZ?
2017-11-14
Praca tymczasowa - kiedy się na nią zdecydować?
2017-11-09
HR Solutions Trends
2017-11-08
HR in SSC Forum
2017-10-24

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 6 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 11 dni

2017-11-28

Za 19 dni

2017-12-06

Za 25 dni

2017-12-12