HRownia | 2016-12-30

3 darmowe narzędzia, które wspierały pracę rekruterów w 2016 roku

3 darmowe narzędzia, które wspierały pracę rekruterów w 2016 roku

Każdy z nas korzysta z narzędzi, które usprawniają naszą codzienną pracę i pomagają wykonywać ją jak najlepiej. Zapytaliśmy znajomych rekruterów ze Smart MBC, z jakich narzędzi korzystali w 2016 roku i na pewno będą korzystać w 2017.

1. Trello - czyli wiem, co mam robić

W przypadku dużej ilości zadań i rekrutacji nieocenione okazuje się Trello. Pomaga uporządkować wszystkie bieżące i zakończone procesy. Co więcej, odpowiednie wizualne zarządzanie notatkami (na przykład przez stosowanie różnych kolorów) pozwala lepiej ocenić, w jakim miejscu jesteśmy, jakie zadania zajmują nam więcej czasu, a które z kolei się powtarzają. Ogromną zaletą jest też to, że do edycji poszczególnych tablic możemy zaprosić innych członków zespołu. To narzędzie jest czytelne i przejrzyste.

Z Trello korzystamy także my - zespół HRowni. Sprawdza się świetnie do wymiany informacji i przydzielania tekstów. Możemy też zapisywać tutaj pomysły do wykonania w przyszłości.

 

2. LinkedIn i GoldenLine - odpowiedni Kandydat czeka tuż za rogiem

Dynamiczny rozwój Social Mediów zdecydowanie ułatwia pracę rekruterów. Dzięki nim mogą oni szybko znaleźć potencjalnych Kandydatów, a także dowiedzieć się czegoś na ich temat. Najskuteczniejsze są profesjonalne portale, takie jak LinkedIn i GoldenLine. Zbudowana w ten sposób baza kontaktów pozwala dotrzeć do ekspertów z danej branży. Rekruterzy korzystają też z wymiany informacji i systemu poleceń na tych stronach. Jak sami mówią, nie wyobrażają sobie czekać bezczynnie, aż Kandydaci sami się zgłoszą. Z dnia na dzień coraz więcej odpowiednich i dopasowanych Kandydatów pozyskują właśnie za pomocą LinkedIn czy GoldenLine.

To także jedno z naszych ulubionych rozwiązań 2016 roku. HRownia nie tylko buduje zasięg i zdobywa czytelników dzięki Social Mediom. Przede wszystkim LinkedIn i GoldenLine pozwala nam na śledzenie trendów w branży HR i kontaktowanie się z profesjonalistami z całej Polski.

 

3. Canva - proste edytory graficzne w służbie rekrutacji

Rok 2016 upłynął pod znakiem kreatywnych i ciekawych wizualnie ogłoszeń. Wrzucając oferty pracy nie wystarczy już tylko napisać o obowiązkach na danym stanowisku i tym, co oferuje pracodawca. Przede wszystkim, trzeba przyciągnąć uwagę Kandydatów. Dotyczy to głównie Facebooka, ale nie tylko. Ale przecież nie każdy dział rekrutacji ma swojego grafika, który mógłby wesprzeć ich w wizualnej obróbce. Smart MBC na co dzień korzysta z profesjonalnych usług zaprzyjaźnionej firmy Conture. Jednak kiedy terminy gonią, a rekrutacji jest naprawdę wiele działają też sami. I tu z pomocą przychodzą proste oraz darmowe edytory graficzne. Zdecydowanym faworytem była Canva. Za intuicyjność, szeroki wybór szablonów i możliwość szybkiej zmiany.

My również lubimy Canvę. Przygotowujemy w niej między innymi infografiki, które wrzucamy na nasze Social Media. Potwierdzamy - bardzo prosta w obsłudze! :)


Jak widać, narzędzia, które przywołują rekruterzy sprawdzają się także u nas w HRowni. I na pewno tak samo dobrze będą pełnić swoje funkcje w wielu innych firmach, działach, w dodatku niezależnie od branży. Usprawniają one codzienną pracę i często okazują się niezastąpione. Czy 2017 rok przyniesie nam nowe ulubione narzędzia?

 

Czego jeszcze potrzebują rekruterzy w codziennej pracy? Sprawdź tutaj!

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Przywództwo 360°, sposobem na sukcesywne zarządzanie zespołami
2017-10-17
Analiza psychometryczna a proces rekrutacji
2017-07-31
Rekruter kontra cyberprzestępca - jak wyjść cało z tego pojedynku?
2017-07-27
Fuko dla kandydatów i rekruterów
2017-06-13

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Konferencja pt. ,,Rekrutacja / Rewolucja 2018”

Warszawa, Mamaison Hotel Le Regina

Za 5 dni

2017-11-23

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 10 dni

2017-11-28

Za 18 dni

2017-12-06

Za 24 dni

2017-12-12