Każdy z nas korzysta z narzędzi, które usprawniają naszą codzienną pracę i pomagają wykonywać ją jak najlepiej. Zapytaliśmy znajomych rekruterów ze Smart MBC, z jakich narzędzi korzystali w 2016 roku i na pewno będą korzystać w 2017.
1. Trello - czyli wiem, co mam robić
W przypadku dużej ilości zadań i rekrutacji nieocenione okazuje się Trello. Pomaga uporządkować wszystkie bieżące i zakończone procesy. Co więcej, odpowiednie wizualne zarządzanie notatkami (na przykład przez stosowanie różnych kolorów) pozwala lepiej ocenić, w jakim miejscu jesteśmy, jakie zadania zajmują nam więcej czasu, a które z kolei się powtarzają. Ogromną zaletą jest też to, że do edycji poszczególnych tablic możemy zaprosić innych członków zespołu. To narzędzie jest czytelne i przejrzyste.
Z Trello korzystamy także my - zespół HRowni. Sprawdza się świetnie do wymiany informacji i przydzielania tekstów. Możemy też zapisywać tutaj pomysły do wykonania w przyszłości.
2. LinkedIn i GoldenLine - odpowiedni Kandydat czeka tuż za rogiem
Dynamiczny rozwój Social Mediów zdecydowanie ułatwia pracę rekruterów. Dzięki nim mogą oni szybko znaleźć potencjalnych Kandydatów, a także dowiedzieć się czegoś na ich temat. Najskuteczniejsze są profesjonalne portale, takie jak LinkedIn i GoldenLine. Zbudowana w ten sposób baza kontaktów pozwala dotrzeć do ekspertów z danej branży. Rekruterzy korzystają też z wymiany informacji i systemu poleceń na tych stronach. Jak sami mówią, nie wyobrażają sobie czekać bezczynnie, aż Kandydaci sami się zgłoszą. Z dnia na dzień coraz więcej odpowiednich i dopasowanych Kandydatów pozyskują właśnie za pomocą LinkedIn czy GoldenLine.
To także jedno z naszych ulubionych rozwiązań 2016 roku. HRownia nie tylko buduje zasięg i zdobywa czytelników dzięki Social Mediom. Przede wszystkim LinkedIn i GoldenLine pozwala nam na śledzenie trendów w branży HR i kontaktowanie się z profesjonalistami z całej Polski.
3. Canva - proste edytory graficzne w służbie rekrutacji
Rok 2016 upłynął pod znakiem kreatywnych i ciekawych wizualnie ogłoszeń. Wrzucając oferty pracy nie wystarczy już tylko napisać o obowiązkach na danym stanowisku i tym, co oferuje pracodawca. Przede wszystkim, trzeba przyciągnąć uwagę Kandydatów. Dotyczy to głównie Facebooka, ale nie tylko. Ale przecież nie każdy dział rekrutacji ma swojego grafika, który mógłby wesprzeć ich w wizualnej obróbce. Smart MBC na co dzień korzysta z profesjonalnych usług zaprzyjaźnionej firmy Conture. Jednak kiedy terminy gonią, a rekrutacji jest naprawdę wiele działają też sami. I tu z pomocą przychodzą proste oraz darmowe edytory graficzne. Zdecydowanym faworytem była Canva. Za intuicyjność, szeroki wybór szablonów i możliwość szybkiej zmiany.
My również lubimy Canvę. Przygotowujemy w niej między innymi infografiki, które wrzucamy na nasze Social Media. Potwierdzamy - bardzo prosta w obsłudze! :)
Jak widać, narzędzia, które przywołują rekruterzy sprawdzają się także u nas w HRowni. I na pewno tak samo dobrze będą pełnić swoje funkcje w wielu innych firmach, działach, w dodatku niezależnie od branży. Usprawniają one codzienną pracę i często okazują się niezastąpione. Czy 2017 rok przyniesie nam nowe ulubione narzędzia?
Czego jeszcze potrzebują rekruterzy w codziennej pracy? Sprawdź tutaj!
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Praktyki studenckie w świecie IT, czyli jak rekrutować i zatrudniać najlepszych
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Kobiety mówią „dość!” nierównemu traktowaniu w pracy
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować
Nawet sześć na dziesięć wypadków przy pracy jest wynikiem ludzkiego błędu
Raport ADP Polska: „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce w Q4 2018/FY 2018”
Aby ta opcja była dostępna musisz się zalogować