HRownia | 2017-01-04

Komunikacja inteligentna emocjonalnie dla liderów – zwiększenie precyzji w komunikacji

Data wydarzenia: 2017-03-13 , Koniec wydarzenia: 2017-03-14, Miejsce: Warszawa

Cele szkolenia:

  • Określenie własnego stylu komunikowania się pod kątem nastawienia na cel i na relacje, skupienia na faktach i na emocjach; nastawienia poznawczego vs. oceniającego.
  • Poznanie istoty zachowań charakteryzujących się wysoką inteligencją emocjonalną i ich wartości.
  • Rozwinięcie precyzji w komunikowaniu się z uwzględnieniem różnic między ludźmi.
  • Podniesienie skuteczności komunikacji i umiejętności dopasowania jej do sytuacji i osoby.
  • Kształtowanie postawy partnerskiej w komunikacji.

Zakres merytoryczny

1. Ja we współczesnym świecie bodźców

  • „Przebodźcowany” i „niedobodźcowany” – jakich informacji mi brakuje, jakich mam nadmiar?
  • Jakiego typu bodźce/informacje ignoruję? Jakie są tego konsekwencje?
  • Jak reaguje na nadmiar/niedobór informacji?
  • Jak inni na to reagują?
  • Co nas najbardziej frustruje w komunikacji?

2. Czy wysyłane przeze mnie komunikaty są spójne

  • Słowa, a mowa ciała - moje komunikaty werbalne i niewerbalne.
  • Moje intencje a wypowiadane przeze mnie treści
  • Precyzja mojej komunikacji – doskonalenie umiejętności precyzyjnego werbalizowania myśli.
  • Jak słucham i jak przetwarzam informacje? – rola emocji i wartości.
  • Co pomijam w komunikacji i jakie są tego konsekwencje dla innych?
  • Co dodaję? – czyli moje projekcje i ich znaczenie.
  • Dobór formy i sposobu komunikacji do odbiorcy – dopasowanie stylów komunikacji do typu poznawczego odbiorcy.

3. Bariery komunikacyjne

  • Bariery wynikające z emocji - wprowadzenie do koncepcji Inteligencji emocjonalnej:
  1. Moje emocje i co z nimi robię?
  2. Twoje emocje i jak na nie reaguję?
  3. Jakie znaczenie ma rozpoznawanie emocji?
  4. Jakie znaczenie ma dyskontowanie emocji?
  • Bariery na poziomie treści wypowiedzi:
  1. Fakty i opinie
  2. Klarowność komunikatu i struktura wypowiedzi
  • Bariery wynikające z postawy.

4. Informacje zwrotne – zwierciadło społeczne

  • Sztuka udzielania skutecznego feedbacku – techniki.
  • Intencje podczas feedbacku.
  • Rozwojowy aspekt informacji zwrotnej.
  • Jak ustalić i respektować granice?
  • Co mówić, a czego nie…

Unikatowa metodologia:

Zwiedzanie i team building na Niewidzialnej Wystawie  (około 1h+). Uczestnicy doświadczą to wyjątkowej interaktywnej podróży w niewidzialny świat, podczas której będą mogli wypróbować, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez pomocy wzroku – wyłącznie za pomocą zmysłu słuchu, węchu, równowagi…

Dalsza część szkolenia kontynuowana będzie w sali szkoleniowej. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową i zawiera: test na style komunikacyjne i poznawcze, dyskusja, ćwiczenia w parach – natychmiastowy kontakt, analiza case study – szukanie przyczyn niezrozumienia i konfliktu, mini wykłady, Test na IE, socjogram, sesja informacji zwrotnych metodą „Reflecting” team. Szkolenie jest dostarczone przez 2 doświadczonych trenerów z czego jeden z nich jest osobą niewidomą.

Nasi trenerzy to doświadczeni psycholodzy, to osoby otwarte, potrafiące zbudować wspaniałą atmosferę podczas szkolenia oraz właściwie kierować dynamiką grupową i wymianą opinii. Część zysków z każdego szkolenia jest przekazywana fundacji Vis Maior na szkolenie psów przewodników dla osób niewidomych.

Więcej informacji TUTAJ

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Spotkanie dla przedsiębiorczych kobiet już 17 września we Wrocławiu!
2017-08-30
Wro Open Source
2017-08-28
L&D MEETUP #DISRUPTION
2017-08-28
Zostań wolontariuszem Szlachetnej Paczki
2017-08-09

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Dzisiaj

2017-09-21

Za 17 dni

2017-10-08

L&D MEETUP #DISRUPTION

Brain Embassy Mokotów (Warszawa)

Za 26 dni

2017-10-17

Za 33 dni

2017-10-24

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 68 dni

2017-11-28