HRownia | 2017-06-07

Jak być kreatywnym pracując w HR?

Praca w HR to nie tylko poszukiwanie nowych pracowników i długie rozmowy rekrutacyjne. Budowa wizerunku firmy i pracodawcy na rynku pracy, jak i kreatywność w walce o kandydata to zadania, którym musi sprostać pracownik działu HR. Wyróżnienie firmy i wskazanie na jej nieszablonowość to niektóre z wyzwań, które HR stawia  kreatywności swoich specjalistów.

Niebanalne ogłoszenia o pracę

Tworząc ogłoszenia o pracę musimy pamiętać, że osoby aplikujące przebijają się przez całe strony ogłoszeń, a naszym zadaniem jest wyróżnienie się i zachęcenie do aplikowania właśnie do naszej firmy. W ogłoszeniu powinny znaleźć się informacje czym zajmuje się nasza firma, na jakie stanowisko poszukiwany jest pracownik oraz jakie będą jego obowiązki. Kandydat zawsze zwraca uwagę na korzyści płynące z wykonywanej pracy, w tym także na wynagrodzenie. Powinniśmy zrezygnować się ze sformułowań typu “atrakcyjne wynagrodzenie”, które nie niesie ze sobą żadnej informacji. Znacznie lepiej napisać, że będzie ono odpowiadało posiadanym umiejętnością i doświadczeniu. W razie jakichkolwiek wątpliwości powinniśmy pozostawić możliwość kontaktu telefonicznego czy mailowego. Nie można zapomnieć o estetyce ogłoszenia. Przejrzyste i odpowiednio podzielone elementy nie zniechęcą do przeczytania i aplikowania. Całość powinna być przyjemna, poprawnie skonstruowana i miła dla oka. Warto pokusić się o stworzenie ładnej grafiki - jeśli branża i charakter pracy nam na to pozwala możemy użyć zabawnej, żartobliwej formy. Tego rodzaju ogłoszenie z doskonale sprawdzi się na portalach społecznościowych, gdzie również mamy szansę na pozyskanie przyszłych pracowników.

Wideorekrutacja

Niesamowicie pomocnym narzędziem rekrutacyjnym jest wideorekrutacja, która w żaden sposób nie ustępuje zwykłej rozmowie rekrutacyjnej. Rozmowa online pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy przeznaczonych na dojazd do miejsca rekrutacji, a także redukuje stres spowodowany pierwszym spotkaniem z potencjalnym pracodawcą. Wideorozmowa może zostać przeprowadzona zarówno w czasie rzeczywistym, jak i nagrana do późniejszego odtworzenia przez rekrutera. W tej drugiej opcji kandydat odpowiada na przesłane pytania w wybranym przez siebie momencie i  dogodnej kolejności po wcześniejszym przygotowaniu. Wideorekrutacja ułatwia na szybką i skuteczną selekcję kandydatów i sprawdzenie ich umiejętności, na przykład językowych. Firma może w ten sposób skutecznie zawęzić krąg kandydatów do rozmowy w siedzibie firmy i tym samym zminimalizować czas, który poświęcimy na rekrutację.

Gry rekrutacyjne

We współczesnym świecie przepełnionym cyfryzacją na rynek pracy wkroczyli młodzi ludzie urodzeni w latach 90-tych. Dorastali w momencie największego rozwoju komputerów, internetu, nowych technologii, przez co łatwo pochłaniają gry i chętnie w nich uczestniczą. Gamifikacja, czy bardziej spolszczona grywalizacja, to nowoczesne narzędzie rekrutacyjne powszechne na zachodzie i coraz częściej wykorzystywane na polskim rynku. Gra rekrutacyjna to narzędzie rekrutacyjne, w którym testowane są umiejętności kandydata poprzez właśnie grę komputerową specjalnie spersonalizowaną do profilu firmy czy stanowiska pracy. Gra sprawdza reakcje na konkretne sytuacje zawodowe. Może być to symulacja oparta o codzienne zadania na danym stanowisku lub sytuację kryzysową, której kandydat musi zaradzić. To o wiele bardziej miarodajne niż zwykła rozmowa z kandydatem. Inną formą może być test w formie gry, który wykorzystany został na przykład przez Kompanię Piwowarską, gdy w 2013 roku  poszukiwała współtwórców do portalu Beerlovers.pl. Takie zastosowanie gier zwiększa zaangażowanie kandydata i jednocześnie uczy odpowiednich zachowań. Zachęcająca forma zmienia rekrutację w przygodę - bawi i uczy.

Tworzenie wartościowego contentu  w formie bloga firmowego

Tworząc blog firmowy należy pamiętać o różnym statusie odbiorców. Nie każdy posiada wystarczającą wiedzę by zrozumieć wyspecjalizowane lub żargonowe słownictwo. Pisząc musimy używać uniwersalnego słownictwa w celu lepszego zrozumienia  intencji firmy czy jej profilu i oferty przez potencjalnego odbiorcę. Naszym blogiem można również zainteresować specjalistów dostarczając im wartościową, branżową wiedzę i newsy. Warto w swoich tekstach zawierać rozwiązania na problemy odbiorców oraz stosować słowa klucze, które wzmacniają pozycjonowanie tekstu w wyszukiwarkach. Blog firmowy pomaga budować pozytywną relację zyskując zaufanie czytelników i przywiązanie do marki oraz ocieplić wizerunek pracodawcy. Kreatywne, nawet humorystyczne treści mogą trafić do kandydatów i ekspertów bardziej, aniżeli zwyczajny content. Dzięki niemu możemy pokazać swoje przyjazne nastawienie i dystans, tak bardzo doceniane przez czytelników, czyli m.in. potencjalnych pracowników firmy.

 

Autor:
Autor: HRownia

HRownia

Hrownia

redakcja@hrownia.pl

Inne wpisy autora:

Powiązane Artykuły

Słów kilka o Design Thinking
2017-09-20
O doświadczeniach rekrutera rozmawiamy z Leną Kruk-Pielesiak, autorką bloga n ...
2017-09-20
HR-owcy czują nadchodzące zmiany - badanie firmy Sage
2017-09-19
Wirtualne Targi Pracy już za miesiąc!
2017-09-19

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!


Wydarzenia Zobacz Więcej

Dzisiaj

2017-09-21

Za 17 dni

2017-10-08

L&D MEETUP #DISRUPTION

Brain Embassy Mokotów (Warszawa)

Za 26 dni

2017-10-17

Za 33 dni

2017-10-24

Innowacje w HR Conference&Expo

Warszawa, Hotel Marriott

Za 68 dni

2017-11-28